Gå til innhold

Andre som er hjemme med barna her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna? Hva gjør dere om dagene? Ville dere valgt annerledes/noe dere savner?

Vi har en jente på 20 mnd som skal bli storesøster i august. Hun har ikke gått i barnehagen siden jeg jobber slik at jeg kan ha henne hjemme. Nå er jeg sykemeldt i svangerskapet og i permisjonstiden har jeg tenkt å ha henne hjemme da jeg ikke har søkt barnehageplass. Blir sikkert slitsomt, men jeg vil gjerne oppleve det. Hun hadde sikkert hatt det bra med andre barn i barnehagen, men vi går ut hver dag på lekeplassen og prøver ellers å sysselsette oss med forskjellige ting.

Grunnen til at vi har valgt det sånn er fordi jeg jobber slik jeg gjør, jeg synes hun var for liten å sende i bhg ved ett år, pappa som jobber mye og nesten aldri hjemme, økonomi og jeg ønsker å oppleve mesteparten av småbarnstiden med barna mine. Jeg setter stor pris på en lillesøster/bror til henne nå, for det kommer til å blir en stor fordel å ha noen å leke med hjemme. Håper å ta henne med på turning og kanskje åpen barnehage til høsten til tross for en nyfødt en i tillegg. Jeg angrer ikke på valget, men jeg synes noen ganger det blir litt stusselig når så mange barn rundt oss går i barnehage.

PS! Hvis noen av dere bor i Drammensområdet kan dere sende meg en pm så kunne man kanskje treffes?.;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er 6 år og hun går på skolen, men planen er at jeg skal være hjemme med babyen til den er 3 år gammel (har termin i oktober). Jeg var hjemme med datteren, men hun startet i barnehagen 3 år gammel, selv om jeg var hjemme.

Jeg kunne ikke norsk så veldig godt da datteren var liten og gjorde derfor lite utenfor huset med henne sammen med andre, men nå er det ikke et problem og har tenkt å ha med babyen til åpen barnehage ved kirken. Og så håper jeg at det blir en fin barselgruppe. Har også hørt om en gruppe som går trille-tur om sommeren. Vet ikke ellers hva jeg skal gjøre med babyen, kjenner ikke til hva slags tilbud finnes egentlig.

Mannen min og jeg er enig om dette, og vi synes 3 år gammel er passende alder å begynne i barnehage. Ikke tenk på alle de andre barna som går i barnehage - tenk bare at du/dere er heldige som får det til at du kan være hjemme med barna. Det er ikke alle som ønsker det, men jeg kjenner til mange som ønsker sterkt at de kunne vært hjemme med barna lenger, bare de hadde økonomien til det. Den tiden du får med barna dine kan ikke erstattes. Jeg koste meg veldig hjemme med jenta mi og er veldig glad jeg får gjøre det igjen med babyen.

Skrevet

Jeg er hjemme med guttene mine paa 2 og 3 aar. De har begge vaert hjemme og syns det var veldig kos aa ha eldstemann hjemme da minsten kom.

Men naa kommer nr 3 i august og da er eldstemann nesten 3, 5 aar saa da syns jeg barnehage er paa tide. Derfor begynner begge to i barnehage i september.

Men kun 3 dager i uken da...

Ellers saa leker vi, gaar tur, gaar i lekegrupper ol. Syns det er flott aa ha ungene hjemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...