Gå til innhold

Lar dere barna deres velge klær selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere etter når ungen deres ikke vil ha på det dere har tatt på? Lar dere h*n da gå og velge noe nytt?

Lar dere ungen deres velge alt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 åringer er dette.

Skrevet

Ja hun velger selv.. men så er hun 7 år og da.. Han på 2 klager sjeldent... :)

Skrevet

Guttene mine bryr seg ikke om hva de har på...de er 1,5 og 3,5.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa bryr seg ikke, som regel. så jeg tar på henne det jeg vil. Om hun har ønsker, så går jeg med på det så lenge ho ikke blir seende ut som et takras :)

Skrevet

Ja, min gutt velger for det meste selv, så sant det er innen rimelighetens grenser mht å holde seg varm/kald og å se nogenlunde ok ut.

Han er 3 1/2 og VELDIG opptatt av klær og utseende.

Skrevet

han henter stort sett klerne sine selv så da slipper vi det problemet..

han vet at det er jeg som bestemmer om han tar noe helt upassende, feks. pen sjorte når vi skal på gårds besøk eller lignende.

3 år gammel

Skrevet

Ja, så lenge det er i overenstemmelse med været ute. Akkurat dette synes jeg virkelig er noe barna skal ha lov til å velge selv også, det er ellers så utrolig lite de får bestemme selv og så mange andre ting jeg som mor må overstyre dem på. Som oftest tar de på det jeg har funnet frem, men vil de ha noe annet så klart de skal få det :-) Dog, jeg må innrømme at jeg prøver å innprente dem litt i passende fargekombinasjoner og slikt da, som f.eks til 5 åringen at når han har orange sokker, militærgrønn bukse og batikk brun/grønn t-shorte så er kanskje ikke mellomblå genser med en bamse på det helt ideelle valget ;-) Han byttet den forøverig frivillig i en orangse genser med elg på i stede, men hadde han inistert på å gå med blå så hadde det vært greit det og.

Skrevet

synes det er en del av pakka med at de skal bli selvstendige jeg, så min gutt på snart 5 får velge selv ja. Så får han heller se ut som et takras noen ganger.. Men når vi skal bort i bursdag ol så legger jeg frem tre antrekk til han, så får han velge mellom dem. Synes det er en grei løsning.

Skrevet

Har vi god tid så får han velge selv. Min er 4 år.

Skrevet

Min på 3 og et halvt får velge selv,men da blir det stort sett det samme hele tida, det er nemlig olabukse og hvit t.skjorte som er det som er tøffest og kulest!! så noen ganger må jeg kripe inn,som feks når yndlingsbuksa er til vask.

Han er sykelig opptatt av klær! Skjønner ikke hvor det kommer fra, for jeg og mannen min er ikke så nøye hva vi har på oss...

Skrevet

Jeg finner frem to bukser, to topper, to gensere osv (hvor alt passer sammen) også får hun velge utifra det :) funker fint hos oss, hun får velge og er fornøyd med det og jeg slipper å høre hyl å skrik fordi hun skal "klaaaaare sjøøøøøl" og finner ting som absolutt ikke passer sammen eller ikke passer til temperaturen osv.

Hun er 2 år foresten og har sterk vilje hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...