daniel i magen Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 jeg skal ha planlagt keisersnitt i ca uke 39.er i uke 33 nå. jeg får ikke føde normalt siden jeg har hatt to keisersnitt tidligere. jeg har fått vite at føder jeg normalt kan livmora sprekke. men,det jeg ikke vet er om dette er farlig. vi bor 45 min unna sykehus med bil. i det siste har jeg begynt og tenkt på hva som skjer om fødselen starter av seg selv.hvor lang tid jeg har på meg til og komme meg til sykehus. skal til lege på sykehuset 28.mai så jeg skal spørre da. men,det hadde vært fint om noen her inne og kunne svare meg eller har opplevd dette selv.
Krusemynthe Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Har akkurat samme "bakgrunn" som deg, med to ikke ikke planlagte ks, og skal ha planlagt ks 30 juni. Jeg bor 1 time unna sykehuset. Men hvis føsselen skulle starte før den oppsatte datoen vil de at man ringer føden, kommer til sykehuset, og så blir keisersnittet gjennomført før fødselen kommer skikkelig i gang. Det vil "uansett" bli keisersnitt. Revning av livmoren er alvorlig og farlig, men det er de sterkeste riene (de nærmest forløsning) som utgjør den største påkjenningen på livmoren, så derfor er du trygg en god stund. Og det er jo ikke automatikk i at livmoren kommer til å sprekke i det hele tatt. Bare en risiko de gjerne vil unngå - derfor ks. Er ikke jm/lege, men føler at jeg har fått gode forklaringer underveis. Ta dette opp med din lege eller jm du -og be dem forklare så du forstår det - og be dem være tydelige på hva de vil at du skal gjøre hvis fødselen starter av seg selv. Lykke til!!
daniel i magen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2008 takker så mye for svaret krusemynthe:-) da føler jeg meg litt tryggere. du må ha lykke til selv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå