Gå til innhold

Er det fint på Skarnes?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg leter etter drømmeplassen å bo. Ute på landet, men ikke så alt for usentralt (Pose og sekk, selvsagt!)

Inne på skravle ble jeg tipset om Sør-Odal - og det ser jo riktig så koselig ut. Greie huspriser også, noe som betyr en del.

Noen som er kjent i traktene? Flott om dere gir lyd og sier hvordan dere opplever området!

Tuuuuuusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kjent der, men har spilt en og annen fotballkamp i de traktene. Det er fint og landlig, men sentralt kan man vel ikke si at det er... Det spørs jo hva dere vil ha det, det er jo ikke såååå langt til Oslo og det finnes jo steder i nærheten også som sikkert har alt man trenger og enda litt mer. Dessuten er det jo Østlandet og ikke Vestlandet og det teller vel for en som er oppvokst med et nokså stabilt klima.

Skrevet

Var der endel i min ungdom,har en kamerat som er derfra.

Husker det som et stille og koselig sted...masse skog og jorder.

Hvor sentralt det er,er jeg ikke sikker på. Men det kan ikke være langt inn til Oslo.

Lykke til med letingen :)

Skrevet

hei du, skal det rett og slett bli østlandsjente av deg igjen.... :-)

Jeg har et vennepar som bor på Eidsvoll, han jobber i oslo, hun jobber på eidsvoll. De er kjempefornøyde både med plassering av familien fordi det er landlig, det er sentralt i forholdt til reising og oslo og slikt, de er fornøyde med skoler og bhg, og de liker aller mest HUSPRISENE. De har fått en diger enebolig i et koselig felt for det samme som vi har kjøpt en liten rekkehusleilghet i en by litt lenger nord.

så da er min anbefalning altså:

EIDSVOLL

Skrevet

Flytting vil ikke skje med det aller første. Lykketrollet går i en super barnehage - og har 1 og 1/2 år igjen på liten avdeling. Ønsker å bli boende her så lenge han er der.

Etterhvert blir det nok Østlandet på oss igjen. Oslo og Akershus er jo så utrolig dyrt blitt. Mitt barndoms Bærum Blærum har jo huspriser som ikke ligner noen ting.

Vi drømmer om et lite hus på landet - med gode muligheter for friluftsliv. Samtidig er det litt OK at det er maks en times tid til Oslo, pga jobb etc.

Går det bra med deg og minidritgrei?!

Skrevet

HER GÅR DET FINT... JEG ER TRØTT SOM EN STRØMPE OG HAR NOK TØFFA MEG LITT VEL MYE MED BEKKENET MITT, MEN DEN NYE BABYEN ER ET PRAKTEKSEMPLAR AV ARTEN.

OI DET BLE VISST MED STORE BOKSSTAVER.... :-) Det var virkelig ikke meningen :-)

et lite rødt hus på landet, med strandtomt og skogen og sjøen og byen rett ved siden av.... det er drømmen, men om drømmen skal oppfylles må man jo være mangemillionær. Bærums-blærum er jo så og si umulig å bosette seg i. prisene er av en så høy art at jeg lar meg begeistre over alle tallene :-)

Skrevet

Hu hei,

så BRA det går BRA. Klart du skal skrive om bebis med STORE bokstaver. Håper resten av familien også har det bra.

Så deilig tid å få baby på, da. Sommeren rett rundt hjørnet, Glad mat (dere flytter vel ikke før det) og bare kos.

Slutt å tøff deg med bekkenet. Himmel og hav, du har jo nettopp født! Det aller meste kan vente - og mye av det som ikke kan vente kan andre gjøre!

Bærum Blærum frister ikke. Meg og Ari, liksom. Not. Vi er nok litt mer laid-back enn hva mye av BB har blitt.

Selvfølgelig drømmer vi om et lite hus i skogen, med litt vann her og der. Ja, ja. Vi har jo litt tid på å lete (og la leiligheten her i oljeland øke i verdi. Rene BB her og, om dagen...)

Skrevet

Kommer kanskje litt sent inn i denne debatten, men hva med syd for Oslo? Vet det er mange som bor i Østfold og pendler inn til Oslo. Veldig greit med togforbindelser både i sydlig og østlig retning. Bor selv i Akershus syd for Oslo og har det som plommen i egget :-)

Og, hvis det er en stund til dere skal flytte, så kan dere jo håpe at husprisene synker her på Østlandet, de er jo rekordhøye for øyeblikket, og med stadig stigende rente, er det nok en del som har kjøpt litt for mye, tror nå jeg.

Skrevet

Denne må jo jeg nesten bare svare på;=) ... jeg som er gift med en kar fra Skærnes... han jobber der fortsatt... og jeg har jobbet på sykehjemmet der for noen år siden...

Skææærnes er kanskje ikke verdens navle... med det er rikelig med trivelige mennesker der:=) En liten svipptur så er du i Konsvinger, og en bitteliten lengre svipptur, så kan du harry-handle alt du makter;=)

Tar du en 20 minutters biltur mot Oslo....så kan du besøke meg;=)

Skrevet

Så artig at du er så lommekjent. Du skriver jo ikke noe som er avskrekkende, akkurat! Håper jeg får lov til å stille flere spørsmål etterhvert, hvis om at!

Skrevet

Spørr i vei:=) Nå er det mannen i huset som er "ekspert" på området, men han svarer villig vekk han!

Skrevet

jeg ser noe som er ørlittegranne avskrekkende.... uttalen på stedet er ikke vakker ;-)

Skæææææææææææææærnes er nesten like ille som Rææææææææææææge , men det ligger jo her da, på andre sida av fjellet, og her vil du jo ikke bo lenger :-)

Skrevet

Sikle til Skærnes med dinamolis for å kjøpe hissing og kørk....

Det er velkjent i våre trakter at Y og A er vanskelig uttalbare bokstaver i Odalen;=)

Skrevet

hehe.... :-) dialekter er artig... vi skal jo flytte til sjarmisdalen :-)

"Jora, je' skara få hjølpi'rei ama, tæk bære litt ti' mæssom"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...