Gå til innhold

bleieslutt...nekter og bæsje på do!

Anbefalte innlegg

Skrevet

-mens tissinga går som det suser.. men, spør om å få på bleie dersom hun vil bæsje...

noen tips til hva jeg kan gjøre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge siden er det hun sluttet da? Var litt sånn her også i starten, men gikk ganske fort over. Nå er hun helt enormt fasinert over bæsj i doen :P Må ha pauser i bæsjingen bare for å se på bæsjen...

Da hun ikke ville bæsje på do i starten her lot vi henne få ha på bleie om hun ba om det, men så kastet vi bæsjen i do når vi tok av bleia. Prøvde å ikke presse henne, og det ser ut til at det har funket fint. Tror det er viktig å la de styre det litt selv også. ikke presse på for mye i starten.

Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 år som nekter å bæsje på do. Han sluttet med bleie da han var 3 år og har også sluttet med bleie om natten. I starten så gikk han på do og bæsjet også, men plutselig var det stopp. Nå spør han etter bleie når han må bæsje og vi stresser ikke mer med det,

Vi har prøvd litt forskjellig som klistermerker, sitte på do med bleie på osv., men ingenting fungerer. Må nok vente til han er 100 % klar.

Men skjønner det veldig godt visst du blir litt frustrert:)

Skrevet

Hei dere! Her "strever" vi også med det samme... Sønnen min sluttet også med bleie på dagen da han var 3 år - nå er han 3,5 og nekter plent å bæsje i do..... Han sier at han trenger mer tid og at det er skummelt å bæsje i do. har prøvd å spørre ham mange ganger om hva som er skummelt - men det vil han ikke ut med....

Må nok bare vente tolmodig til han finner ut av det selv tenker jeg... Men godt å vite at vi ikke er alene i verden om dette :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi hadde problemer med dette vi også. Hadde helt vegring for å bæsje på do. Skulle ha på bleie. Sluttet da han var tre, men det gikk et år etter det før han ville bærsje på do. Vi gjorde følgende:

Han var med i butikken og kjøpte klistremerker, en liten gave + en litt større gave som han selv plukket ut.

Alt ble lagt oppe på skapet på badet slik at han kunne se de.

Han skulle få den minste etter at han hadde prøvd seg på do i 1 uke.

Skulle få klistremerke for hver gang han prøvde og etter en uke skulle han få den minste gaven. Da måtte han ha sittet på do en liten stund, men trengte nødvendigvis ikke å bærsje. Så skulle han få den store etter fjorden dager med bærsjing på do.

Vi var heldige fordi han bærsjet på do da første dagen vi startet med dette. Etter tre dager fikk han den minste og da han fortsatt var like flink etter en uke fikk han den største. Så var det problemet løst. Tror det er viktig med en liten "gulrot" for barna. Nå har han bærsjet på do siden oktober og koser seg i fred og ro på do med en god bok.

Lykke til!

Skrevet

tippsen min er ..gjøre ingenting dattern min også ville ikke bæsje på do men så kommet det fra helt av seg selv en dag. bare ikke stresser hun så kommer hun å bli veldig stolt når det endelig skjer.

bare slapper av du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...