Gå til innhold

Vasker dere dyne og pute før bruk?


Diamanten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke tenkt på det engang... Kansje eg ska jørr det....

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal det, tenkte å høre om det er noen endre som gjør det først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket dynene ja. Syns det er greit siden det er mange år siden sist de var i bruk. Puter skal ikke små barn ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaska dyna. (..men den likte det ikke så godt.. akkurat som om den ble tynnere,at noe av duna forsvant.. Men ren er den!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har kjøpt vogndyne, og den skal vaskes.. Også dyna til senga og puta skal i vask, siden det har ligget bortgjemt så lenge. Pute og pute.. Heheh! Er nå mest bare en firkant av stoff!! Men er kjekt i forhold til gulp da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyinnkjøpte dyner og puter vasker jeg ikke, men sånt som har vært brukt før og har ligget lagret lenge vasker jeg før bruk.

Skjønner ikke vitsen med å vaske ei ny dyne. Den er jo helt fri for bakterier og man legger den jo ikke over babyen uten dynetrekk på:-)

 

...pute bør du ikke bruke før babyen er minst et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på vaskeanvisningen her at dynen burde tørkes i tørketrommel...enn om man ikke har det da..? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke tenkt å vaske våre nyinnkjøpte dyner =) Har vasket sengetøyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man skulle vaske nye dyner før bruk...men er ikke sikker nå lenger. Dundyner bør tørkes i trommel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vakser alt før det blir tatt i bruk. Dynene er allerede blitt vasket, så nå står sengetøyet for tur rett etter jeg er ferdig med babytøyet. Kommer det en gutt nå så har jeg masse renvasket jentetøy til den som vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte dundyne på princess og de sa denne var nyrensenset og klar til bruk for spedbarn. behandlet på nesten koktemp så til og med jeg anntok at det var trygt (har hatt vaskehysteri på alt annet som klær og sengetøy hehe).

 

Så jeg mener nå at nye dyner (spesielt dun) bør kunne brukes, og gamle bør vaskes på 60grader for å drepe evnt bakterier som er skummelt i forhold til krybbedød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...