Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 ...bor ca 4 timer unna med bil? Lurer bare på om jeg forventer for mye av ungenes farmor og farfar...
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 1 gang hver 2 mnd kanskje? vanskelig å sette seg i den situasjonen siden vi nesten er naboer med svigers og mamma bor 5-10 min unna.. Men jeg hadde nok blitt litt fornærmet om det bare ble besøk i sommerferien og til jul..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Ikke mer enn annenhver mnd iallfall. Men hadde selv reist til dem like ofte, så da hadde det blitt besøk ca en gang (helg) i mnd.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg vet ikke. Det er jo et stykke - og jeg tenker kanskje nå og da til ferier?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 hm.. vanskelig. Svigers bor 60 mil unna, og de er her i snitt hvertfall hver 3.mnd, innimellom mere... de kommer nå om et par uker, også kommer de igjen i juli... alt for barnebarna, som de sier ) Mamma er sjelden på besøk, men hun har ikke bil, så det er vi som drar dit. (men hun bor bare 30 min unna)
Stjerne37 Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Mora mi bor ca 4 timer unna,hun liker ikke å kjøre så langt så hun tar toget altså 4.5timer.Hun er på besøk ca 4-5 ganger i året.Forventer ikke mer da hun er i full jobb.Vi bare besøkt hun en gang hittil i år,men skal nedover i morra og feire 17mai.Jeg har begynt å jobbe så blir ikke så mye som før.Skal nedover i juni igjen og så august.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Svigers bor 1,5 time unna med bil - mine foreldre bor 5 timer unna med bil.. Jeg forventer ingeting av noen av dem jeg, for jeg vet at dem har sitt eget liv. Både svigermor og mamma jobbe hver tredje helg. Pluss at mamma og pappa holder på å bygge hytte.. Forventer ikke at dem er hos oss mere enn vi er hos dem, men med svigers prøve vi å treffes en gang i mnd.. Med mine foreldre, de store feriene pluss en helg nå og da..
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 At de kom til bursdager. Svigers bor 1 time og 15 min unna og utover bursdager er de her kanskje 1-2 ganger i året. Er litt skuffet over manglende oppmøte ja, så har lært meg å ikke forvente så mye...
meg & to små vampyrer Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Ene bestefaren her bor 9 timer unna og han ser vi to ganger i året som regel. Men vi snakker mye med ham på telefonen da.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Okei. Takk for svar :-) Det er nå 3 mnd siden sist de var her, og de har ikke tenkt å komme før til sommeren. Vi skal også til dem en tur til sommeren... Det som "irriterer" meg er at svigermor er uføretrygdet og med letthet kunne tatt bussen/ båten (de har god økonomi), men det vil/ tør hun ikke. Dermed er det hele avhengig av svigerfar som jobber enormt mye (eget firma) Jaja... Bra vi har webkamera :-S Jeg savner de altså ikke, men syns det er trist for ungene sin del.
cherry coke Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Synes 3 mnd mellom hver gang er litt lenge. 4 timer er jo ikke så mye. Her bor besteforeldrene ca 15 min unna med bil, og de er her annenhver mnd, selv om de har god anledning til å besøke oftere. I tillegg klager de over at de ikke kjenner barnebarnet sitt godt nok:) Mye man skal irritere seg over:)
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Ja, ikke sant..? Hun klager over at hun kjeder seg, og at hun ser de så sjelden, men å faktisk gjøre noe med det..? Nei takk. Sukk.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 hehe... mine foreldre bor 25 minutter unna og har besøkt oss kanskje 7-8 ganger det siste året. inkludert bursdager. Men vi er der minst en gang i uka da.
cherry coke Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Ja, det er synd! For meg kunne de godt ha kommet sjeldnere:) Men det er jenta mi og dem som ikke vil kunne sette pris på et godt barnebarn/besteforelder forhold.
___ Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Forventet kansje 2 ganger i året, med mindre det var mange store tilstelninger som barnedåper, konfirmasjoner eller liknende.
cherry coke Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Oi, Poamin. Du er ikke storforlangende=) Men da hadde du og familien besøkt dem noen ganger i året også?
Anne-B. Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 Når de kan. Spørs om de hadde hatt jobb eller ikke, slike ting.
soleie med fanten:) Skrevet 14. mai 2008 #18 Skrevet 14. mai 2008 svigers bor ca 2.5 timer unna og de har bare vært her i barnedåpen. og så var svigermor her et par timer en dag hun skulle på en sjekk på sykehuset, for at da skulle mannen her kjøre henne til båten igjen etter på.. på grunn av at mannen min jobber 4-4. så blir det jo en hel mnd når han er vekke at de ikke får sett mini. men vi tar oss altid en tur nåe han er på fri. men synes egentlig at de avogtil kunne kommet hit til oss oxo. mamma og de bor bare 7 min unna er ikke så ofte de er her nede hos oss. men vi er ofte hos de:) og de inviterer oss altid med på ting:)
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #19 Skrevet 14. mai 2008 Men jeg syns det er litt bakvendt. Det er jo mye mer styr for oss å reise dit med to unger og masse utstyr (vogn, reiseseng etc) enn det er for de å reise 2 voksne... I tillegg har de mye bedre økonomi enn vi har nå (er i ulønnet permisjon)
pandabjørn Skrevet 14. mai 2008 #20 Skrevet 14. mai 2008 mine foreldre er her ofte de bor bare 2min unna oss men svigers er her kanskje 2-3 ganger i året de bor 25 mil unna...synes det er like greit at de ikke er her så ofte også jeg da...har ikke så god kontakt med de heller...
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #21 Skrevet 14. mai 2008 Nå bor mine svigerforeldre 2 timer unna, vi ser dem nesten hver mnd, vi reiser vel oftere inn dit, de er vel her en tur ca annenhver mnd.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #22 Skrevet 14. mai 2008 Ja, "forvente" blir kanskje feil ord. Mener heller "håper" ;-)
grå :) Skrevet 14. mai 2008 #23 Skrevet 14. mai 2008 vel svigers bor 30-40 mil unna er her hver gang vi får barn og en sjelden gang ellers. vi har bodd på stedet her i 5 år og de har vel vært her 4 ganger eller noe sånt.... synes det er litt for sjeldent.
Tia med 2 ♀ Skrevet 14. mai 2008 #24 Skrevet 14. mai 2008 Foreldrene mine bor et par timer unna, men de liker ikke å kjøre i oslo så tar tog hvis de skal hit da. De har vært hos oss 4 ganger tror jeg siden snuppa ble født. Ho er 1 år nå. De er begge veldig opptatt og vi har ikke noe nært forhold så jeg hadde ikke forventa noe mer heller. Vi har jo bare vært hos dem 1 gang. De røyker inne og jeg vil helst ikke ha jentungen inne der. Og så har de jo sett ho noen ganger i familieselskap hos andre i familien.
kokko Skrevet 14. mai 2008 #25 Skrevet 14. mai 2008 Jeg forventer ingen ting... svigerfamilien min har bondegår og i tilegg så jobber svigermor, så jeg kan ikke bare forvente at de kommer her hele tiden... men de kommer en skjelden gang til oss, men vi er derimot flinkere til å reise inn der, mine barn elsker å være der inne. så vi er nå der inne iallefall annen hver mnd... om ikke oftere også... nå er det en stund siden sist vi var der inne... men maen skal ta ungene med å være der en uke... og så skal vi være hjemme i 3 uker og så reiser vi inn igjenn og er der en uke eller mer... og så skal vi inn igjenn til sommeren juli/august. og regner med at de kommer her en helg i sommer... det tar ca 3 timer å kjøre. men mine foreldre forventer jeg meg mye mer av....de bor ca 10- 15 min kjøring her i fra.. og de kommer ikke her uten om at vi har invitert dem, det er vi som må besøke dem. far min har grodd fast i sofaen... så jeg kjenner at jeg er litt skuffet over dem....noen dager så tenker jeg at nå skal ikke jeg går til dem før de kommer her... men så vil ungen besøke mormor så då hopper vi bare i bilen.... men jeg har sakt til de at de vet jo hvor vi bor, det er bare å ta turen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå