Gå til innhold

Hva syns dere om barnemoten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om dagens barnemote?

Og hva slags klær foretrekker dere på barna deres?

Hva handler dere etter? Pris? Komfort? Design?

Hvilket er varemerke foretrekker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen egen mote da? Legger ikke emrke til snånt jeg...

Jeg forventer god kvalitet, at plaggene ser fine ut etter noen vask og at bukser tåler krabbing på knærene. Jeg har en blanding mellom tøff og klassisk klesstil på guttene, unngår dødningsholder ol, og unngår også skjorte med vest, noe midt i mellom.

Skrevet

Syns de små blir puttet i voksenklær alt for tidlig. Så jeg leter konsekvent etter BARNEklær, ikke voksenklærkopier i små størrelser. Selv handler jeg utfra komfort, ungen skal ha det godt i klærne sine. Men helt klart spiller pris en rolle, ønsker ikke bruke all verden med penger på klær som passer i noen mnd. Design og merker bryr meg midt i magen.

Skrevet

gidder ikke kjøpe dyre klær til henne fordi hun vokser jo så fort. kjøper som regel på h&m osv.

hun har aldri bruk ola bukser fordi jeg syns det blir fo stivt for en liten baby som skal krabbe eller ligge å sprelle litt på gulvet..

Skrevet

Jeg liker ensfargede ting, og blir nostalgisk av 80-talls moten, he-he.

Liker søte bluser, olabukser og joggesko til mine unger, ikke ulikt det jeg går med selv. Også blir det litt T-skjorter med My little pony og 70-talls inspirerte ting. Synes det er tøft med hettegensere også.

Viktig at ungene kan løpe og klatre, altså ingen lange kjoler til eldstemanns store fortvilelse.

HM, liker jeg veldig godt, Zaras, Okaidi og Obaibi singletene til Hollys, handler ALDRI på Kappahl eller Cubus, synes ikke det er noe fint der.

Kjøper ikke noen typiske merkeklær som Burberry e.l., er altfor dyrt og jeg liker ikke den stilen heller.

Skrevet

Er ikke noe glad i dagens mote med retroklær..

Personlig liker jeg klassiske klær i klare farger eller jordfarger (brunt, sort, hvitt, beige) til barn fra 1 års alder, og myke velour eller strikkedresser osv i pasteller og hvitfarger til babyer.

Min kjære samboer er mer tøff i stilen enn meg og liker godt tøffe t-shirts, hettegensere osv på snuppa :) derfor har hun en liten blanding av stiler.

Det som er viktig for meg når jeg handler klær til henne er at det skal være komfortabelt å bruke, uansett om det er nydelige kjoler eller strømpebukser :) det skal være god (nok) kvalitet, liker å ha noe som ikke alle har og snittet har også en betydning..

Barnehageklær kjøper jeg konsekvent på hm, der er kvaliteten grei til slikt bruk, det koster ikke så mye så det kan kastet uten dårlig samvittighet når det blir stygt og flekkete, og de har mye fint også..

Mine favorittmerker er bennetton, zara, jacadi, hm, okaidi, memini, levis, the brand osv..

Prisen spiller selvfølgelig en rolle, men så lenge vi har råd til å kjøpe dyrt en mnd så gjør jeg gjerne det selvom det "bare" er klær.. Snuppa har en salig blanding av rådyre ting ( i mine øyne) som burberry, d&g og fornarina, mellomdyre ting og billige ting :) jeg kjøper det jeg synes er fint, om det er i en designerbutikk eller på fretex spiller ingen trille så lenge det er penger i lommeboka og tingene er pene..

Disneyfigurer og ting som ser ut som voksenklær kjøper jeg så og si ALDRI, synes figurene er stygge og jeg vil ikke at min søte toåring skal ha like klær som meg..

Skrevet

Jeg kjøper egentlig masse forskjellig...

Kjøper på lindex, h&m..Ikke cubus(forferdelig kvalitet)

Men meste parten kjøper jeg på reflex og en butikk jeg ikke husker navnet på, hvertfakll masse meetoo klær og sånt...

Jeg liker å kjøpe jogge klær til han for det e rbehagelig, men må jo ha noe som er fin og=)

Skrevet

Her blander jeg dyrt og billig. Kjøper det jeg synes er pent og behagelig. Blir en del h&m, exit og cubus. Mye fine klær. Hun har fått en litt blandet stil, med noe tøft (hettegenser, dongeri, adidasko) og noe litt mer jentete (tunika, skjørt, søte småsko).

Skrevet

Jeg foretrekker først og fremst komfort. Prisen har jo også mye og si.

Synes også det er viktig at de ikke blir stygge etter et par vask.

Er veldig glad i heldraktene, og alt annet med 70-talls preg! Elsker klærne fra det glade 70-tallet :-)

Skrevet

Hva mener du med barnemote da? Om du mener at jenteklærne stort sett er rosa og gutteklærne har påtrykkte superhelter så synes jeg det er gresselig. Om du derimot snakker om moten med skikkelig ullundertøy så synes jeg den er strålende.

Skrevet

Til babyer liker jeg best myke klær i litt duse farger, ikke for mye mønster og stæsj. Heldrakter er supert.

Det går mest i litt tøffe klær og lite i skjorte og vest til hverdags, men merker jeg blir litt frustret over dødningshoder og flammer på annenhvert plagg til salg. Liker ikke ruter og litt sånn gammelmanns stil, flanell ol.. grøss

Liker klare ensfargede plagg, og gjerne stripete bodyer/gensere. jeg er veldig gla i brunt, svart turkis og siden gutta mine har brune øyne kler de det veldig godt.

Kjøper stortsett klær på hm, lindex, reflex ol. til yngstemann på 1 år. Mesteparten til eldste er også derfra, men jeg har også begynt å kjøpe litt dyrere ting til til ham nå, så er det kansje mulighet for at det holder såpass at yngste kan arve.

Skrevet

Jeg hater "Hello Kitty".

Liker heller ikke klær med alle de hodeskallene på. Det finnes mange flotte plagg, som blir ødelagt av merket som er på.....

Synest generelt ikke at moten er så ille jeg da.

Har to jenter med stort aldersprang mellom - det handler jo bare om å være litt bevist på hva hun får.

At skjørtene ikke er for korte, at vi unngår de mest utfordrende sommertoppene og sant.

Er jo mange tøffe joggebukser feks. Vi handler mest på KappAhl og H&M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...