♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Nå om dagen går jeg rundt og syns tiden ikke kan gå fort nok. Jeg føler en slags visshet inni meg om at jeg er gravid, men er veldig redd for å tro på den. Det kan jo bare være fordi jeg ønsker meg det så inderlig. Og det kan jo være av nøyaktig samme årsak at jeg tolker alle symptomer som symptomer på graviditet... Jeg vet jo veldig godt at mange av de like gjerne kan være premens symptomer, og at de andre "symptomene" kan være rene tilfeldigheter. Men så ønsker jeg så inderlig, og håper så vel... For å oppsummere "symptomene" mine, foruten den forunderlige følelsen av bare å "vite" at jeg er gravid (?): - moderat til sterk kvalme som kommer plutselig, og er av vekslende varighet - merkelig følelse nederst i magen, samt smertelignende følelser - ikke helt som premens/mens smerter, men lignende. Litt stikkende følelse på en måte - syns magen forøvrig virker... litt oppblåst og "stram". Det er litt ømt og rart. - mye luft i magen.... (så pinlig) - økt utflod, men uten farge - humørsvingninger - håret blir så fort fett. Har ikke hatt så fett hår siden tenårene ! Kan normalt gå minst 3 dager mellom hårvask uten problemer. Nå blir håret fett dagen etter... - sover urolig/dårlig - drømmer spesielt mye, både sexdrømmer (om f.eks Sven Nordin ?!??!!), og andre helt utrolig sprø drømmer - føler meg fryktelig fysen på noe, men klarer ikke å finne ut hva (men sånn er jeg også når jeg skal ha mensen, så... ) - temperaturvekslinger. Varm og kald om hverandre - har normalt lite til ingen kviser. Det har dukket opp noen i det siste, ikke veldig mange, men mer enn jeg har hatt på veldig lenge. - hyppigere vannlating Jeg har sikkert glemt noe også, men... Alt dette kan sikkert være symptomer på graviditet, men samtidig på så mye annet. Jeg har ganske stabil syklus, og utfra den skal jeg ha mensen til helgen. Jeg tok en graviditetstest for noen dager siden, men det var jo bare idiotisk - det vil jo ikke vises noe så tidlig, sannsynligvis. Det er også noe av grunnen til at det bare er ønsketenkning dette med at jeg kan være gravid også... Kan man virkelig merke det så tidlig ? Og hva med den følelsen jeg har; at jeg liksom bare "vet" at jeg er gravid ? Hvordan kan jeg "vite" det ? Og tenk om jeg tar feil... ? Jeg lovet meg selv, og min samboer, at jeg ikke skulle bli sånn stressa når det gjelder dette med å bli gravid, og jeg trodde helt ærlig at jeg ville klare å holde det løftet. Akkurat nå er jeg ikke like sikker, for å si det sånn... ;-) Samtidig har jeg lyst til å dele disse tankene og følelsene med ham, men tør ikke i tilfelle jeg tar feil. Da vil han bli så skuffet... Men, om noen dager - si en ukes tid - så vet jeg kanskje om dette bare er ønsketenkning, eller et ønske som har gått i oppfyllelse ;-) Så gjelder det for meg å smøre meg med tålmodighet, og prøve å fokusere på noe annet.... *sukk* Takk hvis noen orket å lese hele innlegget mitt ! *rødmer* Kan det være ? *krysser fingrene*
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 For en utrolig sjarmerende symptomliste :-) Sexdrømmer med Sven Nordin he-he Jeg er også kvalm, har mye luft og prikkende magesmerter og tisser hele tiden (ja, ikke hele tiden da, men ofte) Er sykt spent, men testet også negativt i går to dager før IKM......
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2008 Takk for svar ! Jeg er imponert over at du orket å lese hele innlegget *rødmer* Hehe, sjarmerende symptomliste ? *flirer* Sven Nordin ja... Helt utrolig. Ikke en mann jeg normalt skjenker en tanke, men der dukket han opp gitt, og "dyktig" var han også, hehe ;-) Å, så spennnende !! Da kan vi være spente sammen :-) Jeg håper for oss begge, og krysser fingrene ! Lykke til !
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Yess. I disse tider gjelder det å krysse fingrene og spre bena.... Er redd jeg psyker meg for mye opp også. Har følt meg supergravid i to omganger nå og blitt ekstremt skuffet når TR kom. Skal forsøke å slappe litt mer av (selv om jeg kjenner på disse tegnene...) Skal teste igjen med morgenurin 17 mai. Dette er PP2 eller PP3 Jeg har et barn fra før, men det er mange år siden forrige graviditet. Satser på å feire med is i helgen vi :-D
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2008 Hehe, godt poeng ! :-) Ja, det er akkurat det jeg er redd for også, at jeg psyker meg for mye opp. Jeg prøver å si til meg selv at nå må jeg ikke ta helt av, for da blir jeg så fryktelig skuffa hvis TR kommer... Men, det er søren ikke lett ! Er jo helt tussete, hehe ;-) OJ ! For et sammentreff ! Jeg hadde også tenkt å teste igjen med morgenurin 17.mai, men skal prøve å vente noen dager til. Vi får se, jeg klarer sikkert ikke å vente... Vi er jo forholdsvis tidlig i hele prosessen, samboeren min og jeg, så vi skal vel ikke "klage" hvis det ikke er noe ennå... Men det er jo lov å håpe allikevel ? ;-) Blir nok både is og brus på oss i helgen også - det blir kos. Vi får håpe på bra vær, og hyggelige testresultater !!! (Ikke minst det siste)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå