Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi var i Madrid, tilbrakte vi en del tid i en stor deilig park. Der satt det mange studenter og leste til eksamen (tror jeg da, vi spurte dem jo ikke...). Da kjente jeg at jeg savnet studietiden. Den deilige tiden da alle leste det samme, fag var noe man fyllte på med av interesse eller frykt for å stryke, det var mange å snakke fag med og livet var en intens veksling mellom masse lesing og totalt avslapning etter eksamen. Masse sosialt og mange mennesker i samme alder var det også. Maud-mannen synes dette er meget underlig og minner meg på dårlig råd, slitsom lesing og skrekk for å stryke. Kanskje er det hukommelsen som spiller meg et puss, men jeg savner nesten den tiden litt. Hører du det, Dailis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jeg i grunnen enig i, det er deilig å være student. det er artig å skrive og lære og høre og snakke om ting ( så sant det ikke er bed øk.) men det å prøve å gjøre ferdig et mellomfag med tusen mager og unger.... det er bare en eneste lang reise i skuffelse og dårlig samvittighet. Jeg syns du er flink Dailis som gjør dette her! Jeg heier!!!!!

Skrevet

Den gangen Iznogood var student - og dette er lenge siden - sto vi opp kl. 16 og gikk rett fra sengen til et høvelig sted hvor vi satt og drakk øl og filosoferte. Forelesninger var for pyser og strebere.

Jeg savner ikke all den øllen - vi var jo konstant dritas i mange år :-)

Men jeg savner friheten og å få fyldt hjernenebarken med nye inntrykk og kunnskap. Og det å bare styre seg selv og sitt liv som det passet en.

Skrevet

På et vis savner jeg også studietiden, spesielt nå på våren (hvis man tar bort eksamenene da...). Jeg tilbragte ikke akkurat mest tid på lesesalen (visste hvor den var hen, da), men syntes det var veldig interessant med forelesningene, gruppearbeidet og studentaktivitetene.

Var ikke av dem som spiste spagetti med ketchup heller, så på en eller annen merkelig måte følte jeg at jeg hadde kjempegod råd mens jeg var student. Eller, i hvertfall levde jeg slik! Ser jo nå, at alt skal jo tilbakebetales. Men, ja, det var en veldig morsom tid, men tror nok ikke at jeg er klar for å bli student igjen :-)

Skrevet

Jeg holdt på å si jeg savner den jeg og. Eller savner drømmen om den.

Min studietid er da full jobb, 4 barn og rålesing. Fri ett par dager før eksamen, noe som betyr dobbeltskift etter eksamen. Så nå er jeg sliten egentlig.

Men når jeg så studentene på Blindern så husker jeg at jeg hadde sterke forestillinger om å være en av dem.

Men slikt valgte jeg nå ikke:P Jeg valgte bevisst å få barn før studier. Med planer om studier med småtroll....... Og slik har det blitt, hehe.

Men eksamen er jo deilig og da, alt stresset utløses, og det er skjønt å gå ut og være ferdig:) Det er vel samme følelsen for alle=D

Skrevet

Hadde jeg bare funnet ut hva jeg egentlig vil bli når jeg blir stor! Og funnet det perfekte studiet uten et eneste gjespe-fag! F.eks. markedsføring UTEN statistikk, medisin UTEN matematikk og... ja, skjønner?

DA skulle jeg gladelig vært student igjen, men uten å jobbe seg halvt ihjel da, selvsagt... Og uten studielån... for tenk, siste avdrag ble betalt i år! (Nok et bevis på at jeg er eh... moden). Skikkelig imponert over Dailis som gjør dette her helt frivillig, til og med med omgangssyke!

Burde kanskje hyre en coach som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre med resten av halvparten av livet mitt... Og samtidig bli lotto-millionær, så gjør det ingenting om jeg bommer et par ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...