Gå til innhold

Argumenter for å dele permisjonen likt med pappaene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Pappa og barn får masse tid sammen og knyttes mer til hverandre

* Pappa får like god oversikt hjemme som mammaen har

* Pappa får like godt innblikk i barnet som mor har

* Pappa får prøve seg på egenhånd

* Baby får like mye tid med mamma som med pappa

* Man skaper minner sammen på en annen måte

* Mor taper ikke fullt så mye i arbeidslivet

* Mor og far stiller mer like både i jobbsammenheng og på hjemmebane

Det var de jeg kom på i farta! Her skal jeg ha 24 uker perm og pappaen skal ha 20 uker også plusser vi på med ferie begge to når permisjonen er ferdig. Nytt og spennende dette, men jeg er veldig for å ha pappaene mer hjemme!

Fler argumenter for evt. imot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bare et argument:

De som vil dele permisjonen, bør gjøre det. De som ikke vil ha delt permisjon, må få lov til å velge selv. Amen.

( må vi ha nok en dag med tusen argumenter for og imot?)

Skrevet

Jeg er veldig for at dette er noe alle må få velge selv etter livsituasjonen sin! Barnets beste bør alltid stå i sentrum. Noen ganger vil det være at man deler permisjonen likt, noen ganger er det at far har mest og noen ganger er det at mor har mest. Så enkelt synes jeg faktisk det er :-)

Her hadde jeg omtrent all permisjon med aldte og pappaen all med de to minste. Skal vi ha flere vil det passe best at jeg tar mest.

Skrevet

Enig med den over meg.

La det være opp til hver enkelt familie.

Jeg slet med amming, og hadde jeg måttet begynne å jobbe etter 5 mnd hadde det blitt slutt på pupp med en gang.

Greit at vi som samfunn ønsker at mannen skal ha pupp og kvinnen skal ha ****, men det har vi ikke:-)

Ja til like rettigheter i arbeidsliv og familieliv.

Nei til tvang.

Skrevet

Og det krever da at vi damer er lydhøre for hva mennene ønsker, og faktisk er villige til å ofre noen mnd for at far skal få tid med gullet sitt han også.

Det er det dessverre ikke alle damer som er villige til :-(

Skrevet

Enig med svaret du fikk først dette bør være opp til hver enkelt men for meg synes jeg det var godt å være hjemme blir litt vanskelig å amme når man skal dele permisjonen slik. Men uansett synes jeg det blir feil om vi blir påtvunget å ha en slik tredeling burde være valgfritt.

Skrevet

På tvunget deling er jeg komplett imot om de ikke forlenger permisjonen og gir far f.eks 4 mnd pappa-perm etter at mors "vanlige" perm på et år er over. Men jeg syns det er fint å gi far litt ekstra av permisjonen. Ikke nødvendigvis halve, men litt mer enn 6 uker ihvertfall. Amming er kjempeviktig det, men jeg tror likevell det er positivt å gi litt mer til far om det er gjennomførbart for hver enkelt familie å gjøre det :-)

Skrevet

Jeg er 100% enig med Zupermam :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...