Maud Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 I dag skulle jeg altså ha besøk av en kollega som har litt over fire uker igjen til termin. For noen dager siden gikk slimproppen, det tok hun med ro. Så startet riene og hun forberedte seg på fødsel. Hodet har ved kontroller lenge vært riktig vei, så de tenkte å ta imot en jente som kansje var litt mindre enn forventet. Så viser det seg på kontroll i går at det de trodde var hodet rett og slett var rumpa. I dag skal hun på samme sykehus som Dritgrei var for å prøve å snu. Jeg håper den strenge legen skremmer også denne babyen til å snu seg slik at de slipper å velge mellom setefødsel og keisersnitt. Kryss noen fingre dere andre også da, vær så snill!
Urtete Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Fødsler går sjelden som vi mødre planlegger... Rart..., det er faktisk en av de få greiene i livet vi ikke kan planlegge i detalj og ha full kontroll på. Godt at det finnes flinke leger og jordmødre!! Krysser fingre for kollegaen din og håper bebisen hennes snur seg med rompa opp!:-)
Plutseliten :) Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Det er sikkert at alt ikke går som planlagt bestandig. Men det går som regel bra,og kommer strenge legen er hun nok rundt riktig vei kjapt Krysser fingre for kollegaen din!
dritgrei hei hei! Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 den legen er så skummel så skummel, så lille babyen skjønner det nok, at hun må snu seg og komme ut.... jeg er ganske sikker på at plutseliten jkan komme å lyse opp veien for henne også, for hun har en helt spesiell lommelykt som hun bruker kun i nødstilfeller. hun lyser der hvor utgangen er og sier med streng stemme at det er den veien som er ut.... plutseliten har dreisen på det rett og slett, sånn om barnelegen ikke skulle klare å skremme henne rundt altså. Er det hennes første barn?
dritgrei hei hei! Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 den legen er så skummel så skummel, så lille babyen skjønner det nok, at hun må snu seg og komme ut.... jeg er ganske sikker på at plutseliten jkan komme å lyse opp veien for henne også, for hun har en helt spesiell lommelykt som hun bruker kun i nødstilfeller. hun lyser der hvor utgangen er og sier med streng stemme at det er den veien som er ut.... plutseliten har dreisen på det rett og slett, sånn om barnelegen ikke skulle klare å skremme henne rundt altså. Er det hennes første barn?
Maud Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2008 Ja, det er hennes første og hun har gledet seg så masse. Håper det går bra uansett hva den lille jenta der inne bestemmer seg for og hva mamma'n deretter bestemmer seg for. Jeg skal tipse henne om at en tur vest for byen kan være lurt!
dritgrei hei hei! Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 uff jeg håper hun har det fint nok! De er snille der oppe heldigvis, vi ble godt tatt vare på! Jeg krysser fingre for henne, for det går fint, det er jo hvordan som er spørsmålet.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Oj oj oj.. Som jeg kjenner meg igjen.. Vi oppdaget til vår store forskrekkelse 10 dager før termin at rakkeren satt i seteleie. Vendingsforsøket ble noe spontant gjort samme dagen og den danske legen vi hadde var nok ikke skummel nok, for lilleM smatt tilbake i budda-stillingen sin. Det endte med keisersnitt og en litt annerledes start på morskapets første dager. Men etter å ha bearbeidet det hele og fått ut litt frustrasjon, så er det ikke så ille. Alt gikk bra med mini, og det er for meg det viktigste. Jeg følte meg i trygge hender hele veien! Krysser fingrene for at snuppa snur seg. Kan faktisk anbefale å stå på alle 4 og vugge frem og tilbake, de sier at det kan hjelpe dem til å snu seg selv.. om de ikke da blir skremt av noen skumle barneleger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå