Gå til innhold

Må man gå til jordmor i den kommunen man bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å gå til kontroll hos jordmor fra nå av, og ringte helsestasjonen i kommunen jeg bor i for ei uke sia. Der var det ingen jordmor å treffe, den ene var visst sykmeldt og den andre var borte for øyeblikket, de hadde en vikar der innimellom for hun som var sykmeldt, men alt var visst bare vanskelig. Så kontordama skrev opp navnet mitt og telefonnr mitt, så skulle dem ringe meg når det var tid. Og måtte nok regne med å gå til forskjellige jordmødre siden det var en vikar der. Nå ha jeg bare lyst å ringe min gamle jordmor i kommunen jeg bodde i sist jeg var gravid og heller gå der, for der var alt ordentlig og ryddig, ikke noe tull. Men man må vel gå til jordmor i den kommunen man bor i eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med man må gå i sin kommune ja. De fleste kommunene har mer enn nok med sine egne gravide. Spesielt i Trondheim har de ikke nok jordmødre til de gravide, og mange må gå kun til lege.

Jeg får og en vikar første gang, det er fordi det er sommerferie. Bare glad jeg får en jordmor å gå til jeg:)

Skader jo ikke å ringe jordmora å høre da. Kan jo bare få nei:)

Skrevet

eg går te nabo kommune jordmora..!ingen som kan tvinge deg til å gå til den jordmora som du ikkej vil gå me..

eg byttet for eg følte meg ikkje konfortabel me den i denne komuna

Skrevet

Jeg har også fastlege i en annen kommune enn den jeg bor i.

Siden jeg jobber i en annen kommune er det lettere for meg å ha både lege og jordmor i den kommunen. (det er ganske store avstander mellom kommunene)

Skrevet

Ok, takk for svar. Da skal jeg ringe til nabokommunen, så kanskje jeg er heldig og få gå der. Da er det ihvertfall håp, siden dere gjør det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...