lillebolle83 Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har ei jente på 9 mnd som er veldig glad i pupp ennå.. hun får vel ca 4 ganger om dagen.., og jeg synes det er helt greit, men lurer på om dette kan ha noen innvirkning på svangerskapet..? Jeg er 6+4 idag forresten. noen som vet..?
misspetronella Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 jeg ammer fortsatt, men mitt barn er mye større enn ditt, og får oftere enn fire ganger om dagen. Så vidt jeg forstår er dette helt greit, men du må jo kjenne etter at du ikke blir for sliten, og at du får nok næring, kalsium osv. Selv tenker jeg å fortsette enda ei stund, om det fungerer bra. Men kjenner at jeg må hvile oftere, sove mer og tenke på meg selv. Tipper jenta di vil ha mange fordeler av at hun fortsatt får pupp av deg, hun er jo ganske lita ennå. beste hilsener fra meg
elinom trebarnsmor Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 min lille gutt var 8 måneder da jeg ble gravid på nytt. Jeg ammet til han var et år. Slutta da så det ikke skulle bli slåsskamp når lillebror kom seks måneder seinere. Aldri noe problem og helt ufarlig. Tenk bare på alle damene i gamledager som var ammende og gravide "hele tida".
lillebolle83 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2008 Tusen takk for svar..! da skal vi fortsette og amme og kose oss så lenge det fungerer greit.., og så er det sikkert lurt å slutte i såpass god tid så storesøster ikke blir sjalu ja
misspetronella Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg synes ikke det er noe å stresse med å avvenne storesøster før fødsel når hun er såpass liten. Kjenner flere som ammer både baby og storebror eller -søster, og det går helt fint, hvis mor ønsker det da. I den nye ammevideoen til Gro Nylander ser man også eksempel på at dette fungerer fint. Amming er veldig bra også for smårollinger, særlig i den perioden de begynner hos dagmamma eller barnehage, da trenger de de ekstra antistoffene mor kan bidra med. Men det er viktig at mor synes dette er greit, selvsagt, at det er noe alle i familien kan trives med. Men her hos oss ser jeg ikke bort fra at det kan bli tandem-amming. Tror ammingen av storesøster kan være en fin måte å unngå sjalusi på etter at den lille kommer... Lykke til videre til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå