Gå til innhold

ultralyd ved usikker termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal til jordmor for første gang i dag, dette blir mitt tredje barn. Men for første gang er jeg veldig usikker på hvor langt jeg er på vei. Troe jeg hadde en menslignende blødning uken før påske, så utfra det har jeg fått termin 17. desember. På bursdagen til den eldste datteren min.... Men det som er er at jeg ikke har fått tilbake regelmessig mens etter at jeg fikk nummer 2 i mars i fjor. Kan like gjerne være 1 mnd lenger på vei, den mensen før påske var ikke som den pleier. Det ble liksom ikke noe særlig ut av den.

Er det noen som har erfaring på dette området? Hva gjør jordmor for å finne ut hvor langt jeg er på vei? Tar de ultralyd? Hadde jo vært greit å få vite om jeg er 9 uker eller13 uker på vei.

Håper noen kan svare meg, sitter her å lurer da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

erfaring og erfaring, men jeg var ogå meget usikker på termin!fortalte det til fastlegen min ved første kontroll og han henviste meg til privat klinikk hvor jeg fikk ultralyd..var veedli greit å vite "eksakt" hvor langt på vei man er: )

legen kjente på livmor, men det ble jo bare antagelser og gjetninger, kunne jo ikke gi meg noe eksakt svar..

Men du skal til jordmor så kan jo hende de har mer utstyr enn fastlegene?

Bare å høre med henne så ordner det seg nok:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...