Gå til innhold

Slik gikk praten med nabodama!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Link tidligere innlegg :

http://www.dinbaby.com/forum/thread/137718573

Hei!

Takk igjen for alle svar på mitt forrige innlegg!!

Jeg gikk som sagt bort til nabo damen og ringte på.

Vi gikk ut på terrassen og satt oss og jeg fortalte rolig,enkelt og greit om hva jeg syntes om saken.At jeg ikke likte hva de hadde gjort,at jeg syntes det var tåpelig å sende sms,at jeg syntes det var respektløst overfor meg.

Hun la seg helt flat, ble skikkelig fortvilet, og sa at hun faktisk kunne se at det var "unaturlig" å gjøre,da jeg fortalte det fra min side.

Hun sa også at min mann er ikke hennes type, men skjønte selvfølgelig at hun hadde gått for langt i dette med å ta kontakt med han.Det var kun på vennskaplig plan,men forstod godt at jeg syntes det ble for mye.

Jeg sa som det var,at jeg helst så at de holdt sitt vennskap på lik linje med det forholdet jeg har til hans kamerater,og det var hun enig i.

Jeg har også snakket med min mann,som nå har innrømmet at han hadde reagert på akkurat samme måte som meg i den den situasjonene, og funnet det veldig merkelig om jeg hadde gjort det samme.

Så alt i alt ,har dette løst seg på en grei og rolig måte.

De har begge insett at det var tankeløst med hensyn til meg.

"Dessverre" for noen her inne,så ble det verken catfight,utroskap eller skilsmisse.......

Ha en fin dag,alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var voksent og fint gjort av deg! Men jeg hadde nok "hengt" mannen min kan du si.. HUN er jo på en måte singel og har i den forstand ikke gjort noe galt. Er jo mer mannen din som er på bærtur og ikke dama.. Så lenge alle er fornøyd er jo det bra!

Skrevet

Så bra! Jeg leste tråden i går, men svarte ikke på den. Men jeg syntes du reagerte helt normalt og håpte du ville gjennomføre den lille praten. Og jeg syns det er flott å registrere at slike ting faktisk kan ordnes opp i på en saklig, rolig og ordentlig måte uten at noen blir sure eller fornærmet eller noe. Veldig voksent taklet, honnør til deg!

Skrevet

synes fremdeles du la for mye skyld på nabodama i forhold til hva du kunnet ryddet opp med mannen din selv - men bra det løste seg til det beste for alle parter!

Skrevet

Så flott at alt ordnet seg =) Jeg tror du handlet helt rett ved at du snakket med dem begge..! You go girl! =)

Skrevet

Men hun sier jo hun har snakket med mannen sin også. Det er ikke som om nabodama får all "skyld" oppi dette.

Skrevet

nei men jeg synes strengt tatt nabodama ikke skal få noe særlig skyld i det heletatt sålenge mannen har gått med på å ha denne kontakten. En annen ting hadde vært om han ikke hadde tilbragt tid sammen med henne men kun mast om det, men han har jo faktisk stilt opp.... rydd opp først på hjemmebane før man klager på andre! men nå ønsker jeg ikke lage noen ny diskusjon ut av dette - argumterte for mitt syn i den andre tråden og det får holde! er glad for at det gikk som hi ville - uansett hvilke mider som ble tatt i bruk

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Synd du har mannen i så kort lenke at han ikke klarer bøye seg ned og se at ballene hans er kutta ved rota.

Skrevet

Kjempebra!

Jeg svarte igår at jeg mener det må kunne gå an å ta opp ting som føles ugreit, og jeg er glad du beviste det :-)

Tror ikke alle her inne hadde evnet å gjøre det saklig. Du handlet akkurat slik jeg ville gjort, og jeg er glad det ordnet seg for dere!

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Saklige snurpfitter er også snurpfitter. Hadde jeg vært nabodama hadde jeg tatt mannen hennes ene og alene fordi hun er dum og irriterende.

Skrevet

HI her!

Du kan virkelig få sagt det, sug lut :)

men,som sagt jeg har tatt dette opp med mannen min også,så alt er i sin skjønneste orden.

Men, det jeg finner litt merkelig da jeg leser en del av innleggene er: Hvis en dame er singel,så kan hun gjøre akkurat hva hun vil mht f.eks gifte menn,uten å få noen form for skyld??

En ting om dama ikke vet at mannen er gift/samboer/kjæreste,da er det i orden.men,vet dama at mannen er gift,så er hun jo "skyldig" hun også,ikke bare mannen.......

det var også noe av grunnen til at jeg pratet med henne,er jo at hun var jo like "skyldig" som min mann, iom at hun tross alt er min venninne.

Men,som sagt det ordnet seg veldig greit,så for min og min mann + nabo dama,så er denne saken nå ute av verden :)

Takk igjen alle sammen,det har vært intressant å høra hva dere mener :)

Skrevet

Nabokona høres mer dum og irriterende ut for min del.

Desperat. Dummeste jeg vet er kvinnfolk som gjør seg selv hjelpesløse for å få mannfolk til hjelpe dem og få "symapti" og alt det tullet der.

Skrevet

Dessverre,sug lut, så vil ikke min mann ha nabodama, og hun vil ikke ha han.....Så akkurat det forslaget ditt blir litt vanskelig ;)

Hilsen HI

Skrevet

Det her forklarer hvorfor vi er uenige HI, jeg mener nemlig at en single dame kan gjøre som hun selv vil, og at det er mannen som har skylden ja. Derimot er det ikke noe jeg mener er akseptabelt om denne kvinnen er en venninne av deg - men jeg synes i førsterekke det holder å ta det opp med mannen, og dersom hun likevel er pågående når mannen avviser henne er det HAN som bør ta det opp med henne. Men det er nå mine meninger :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man ikke kan si fra til folk man mener går over streken, jeg.

Jeg mener at man burde ha en viss standard, en viss moral og visse verdier. Og slike som bevisst legger seg etter gifte/samboende o.l er mennesker som jeg mister respekten for.

Synes det er lavmål.

Og hvis noe påvirker meg direkte, så ser jeg ikke problemet med å si fra hva jeg menr om vedkommende og opførselen hans/hennes.

Jeg gidder ikke å la folk ture frem som de vil, er de ufine får de også tåle å høre det.

Jeg snakker ikke om hvem som har ansvaret, for det er personen som er opptatt. Men jeg har visse forventniger til andre folks oppførsel.

Skrevet

HI her1

Helt enig, går folk over streken ,så må man ha lov å si fra uansett.En skal selvfølgelig si fra på en ok måte.

Skrevet

Men mannen hennes har nå møtt opp på dette??? En ting om han hadde sagt nei, men han var jo med på det! Nei, rydd opp i eget hus før man skylder på andre

Skrevet

Var jo egentlig ikke med på noe, da.

Man er jo høflig, og jeg kunne gjort det samme så lenge vedkommende ikke har gjort noe som er tydelig "støtende". Man blir smigret og tenker at man ikke gjør noe galt.

Han har jo faktisk kke gjort noe, mens hun har tydelig hatt en "greie" og lagt opp løpet derreter hele veien.

Skrevet

HI her!

Bare så det er klart :

JEG SNAKKET MED MANNEN MIN FØRST !!

MEN,SIDEN NABODAMEN ER EI VENNINNE AV MEG,SÅ VILLE HUN MERKET AT NOE VAR GALT,SÅ ISTEDEFOR Å KANSKJE BUSE UT MED DET OM F.EKS 2 MND,SÅ VILLE JEG TA DET OPP MED HENNE OG BLI FERDIG MED SAKEN !

Skrevet

Synes det var veldig greit du snakka med henne og fikk renska lufta litt. :-)

Skrevet

Svarte ikke på den andre tråden,men synes det er fint at det har ordnet seg for deg.

Selv ser jeg ikke noe problemer i det,men alle reager forskjellig og da er det greit få ta det opp på en rolig og voksen måte. En løser ofte problemer med å ta det opp på en rolig måte enn å begynne å kjefte. Da kan saken ofte bare bli verre.

Godt at det løste seg til det beste for alle parter da.

Skrevet

Tror det er kjempe viktig at folk respekterer at grensene kan være ulike - så sånn sett står det respekt av at du snakka med dem begge to.

Samtidig må jeg innrømme at jeg ikke helt ser problemstillinga. Jeg hadde syns det var koselig om mannen min hadde hatt noen å henge med når jeg var borte. Dessuten har jeg en 5 åring som syns det er det største i verden at 12 åringen til naboen gidder å leke med han...

Jeg skulle ønske det var var mer aksept for og mer trygghet i at vennskap mellom menn og kvinner kunne handle om andre ting sen seksuelle undertoner... Men hvis jeg plutselig hadde opplevd situasjonen som "truende" hadde jeg tatt det opp asap.

Skrevet

Du gjorde det riktige,bedre å si fra på en rolig og voksen måte, enn å gå rundt ,være små irritert og så plutselig blowe up hele greia.

Flott gjort !

Skrevet

Det var fint at du tok det opp på en rolig og voksen måte. Men heller ikke jeg ser grunnen til det.

Ut fra innlegget ditt igår, så tror jeg at du bare er sjalu for at hun har det mer koselig med mannen din enn med deg.

Skrevet

Dette løste du på en flott måte! Ønsker deg en fin dag også : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...