Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 men jeg hyler hver gang jeg er på do, nr 2 altså sliter enda med vanvittig vondt og blødninger. Legen mente det var rifter i endetarmen, tok det ikke særlig seriøst. Men nå har jeg slitt med det i snart tre måneder!! Andre med samme problem etter fødselen? Noen som har noe råd? Har prøvd alle mulige hemorideting:(
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 hei og velkommen i klubben, 4,5 mnd med samme problem her..prøvd sceriproct og er nå på reseptbelagte stikkpiller og krem av samme type i 12 dager..er det ikke blitt bedre innen da, skulle jeg ringe legen igjen og vurdere en mulig lite ønsket operasjon.. jeg ammer og stikkpillene inneholder kortison, så en må velge mellom to onder...kan i teorien gi ungen diare utslett etc, men legen min mente det var heller lite sannsynlig og med tanke på meg, så hadde jeg egentlig ikke så mye å velge i pga. amming.. ring til legen nå og be om samme greia, etter 2 dager kunne jeg faktisk halvveis gå på do uten å grue meg ihjel bare jeg kjente ting var på gang.. imellomtiden kan du prøve å klemme sammen rumpeballene hardt, så "letter" det litt ihvertfall... og du? alle de ikke reseptbelagte er mer forebyggende, så ikke rart de ikke fungerer...er som å fikse hull med tannkrem iflg. legen min, så ikke drøy med å ringe legen din! jeg skulle ikke ventet så lenge unødvendig!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Er ikke sikkert hemoridting funker hvis det er et rift i endetarmen... Har plagdes med det samme. Ikke helt bra enda, men er blitt mye bedre uten noen behandling (9mnd siden fødsel). Jeg prøvde et kjerringråd som går ut på å legge blad av hodekål inntil hullet i baken over natta, gjentok det flere netter og det funka faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå