Gå til innhold

2+ på keretoner i urinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i spania og har med urinstix selv. i morges hadde jeg to pluss på keretoner, men resten var normalt tror jeg... den eneste andre jeg ikke vet hva skal ligge på er ph verdien.. den forandrer seg alltid.

Noen som vet hva dette betyr? hva keretoner er for noe liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når kroppen ikke har nok sukker/lukose å bryte ned, så begynner den å bryte ned fett/ketonger. da synker pH verdien (blir surere).

Skrevet

er dette normalt da eller? er det noe jeg skal bekymre meg for eller kan jeg slappe av?

Skrevet

Pass på å få i deg nok mat og drikke, spesielt karbohydrater. Om du i tillegg skulle få utslag på glucose, må du ta en tur til legen. Da kan det tyde på diabetes.

Ph forandrer seg ofte litt gjennom dagen, trenger ikke bry deg så mye om den.

:)

Skrevet

Når man kun spiser f.eks proteiner kommer det ketoner i urinen, også når man faster og ikke får i seg nok karbohydrater. Og ved uregulert diabetes, men da skal du som sagt og ha utslag på glucose:)

Skrevet

Eg fikk utslag på keretoner hos legen for 2 uker siden.... Var 2+...eneste hun spurte om var om det var lenge siden eg hadde spist....Så tror du kan ta det med ro....

Skrevet

jepp, er ikke farlig. bare husk på å spise karbohydrater/sukker gjevnlig, at blodsukkeret ikke synker veldig, så ta det med ro:) burde spise hvertfall 4 ganger om dagen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...