Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 begynte på alvor å gå inn for å lære meg da mini var liten. ble så skjalu på venniner som fikk det ene plaget etter det andre av sinfamilie. mens jeg ikke fikk noe. har prøvd meg på litt forskjellig etterhvert og syns det er kjekt se plaggene bli fullført :-)
Sivalur Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Fått og fått, har strikket siden jeg var liten egentlig. Men har blitt mer de siste par årene ja. Akkurat nå holder jeg på med å fullføre bunad som småen skal ha på 17. mai - kommer til å bli så fin at!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 hva bunad du strikker på da? har sett flere fine bunader i div magasiner, og lurer på strikke en bunad til min til neste år. hun er ikke så liten lenger så trenger litt tid på meg ellers holder jeg på med et fana sett :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har hekledilla... Holder det?
loffmusa Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 jg har strikke dilla. nå holder jg på me teppe,jakke,sokker,lue i rosa:) blir nok hentesett:) enkel oppskrift altså
Sivalur Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Det er vel strengt tatt en festdrakt, den er i et hefte fra Dale garn. Strikker kun vest og nikkers, så har jeg kjøpt strømper og caps på cubus og så skal vi bare bruke en hvit skjorte som han hadde fra før under. Står ikke noe i mønsteret om hva slags bunad det skal ligne på og jeg er ikke så god på bunader at jeg kan se hvilken den skal forestille akkurat! Mamma var fra Fana, jeg har arvet to bunader etter henne, men skal bruke min egen Rogalandsbunad på 17. mai. (hvis den passer i år, har ikke prøvd enda men krysser fingre for at den ikke har krympet! )
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Fikk lyst til å lære strikking da vesla var ca 6 mnd jeg, vi fikk heller ikke sånne fine strikkeplagg av noen Har strikket mye siden da, bl.a. bunad, tepper, hentesett, et lass med sokker, gensere, poncho osv osv. Like moro hver gang et plagg blir ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå