Gå til innhold

Må jeg ha ny madrass i vuggen også??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at man skal ha ny madrass for hver unge i sengen pga krybbedød, så har kjøpe ny madrass men må jeg også ha ny madrass i vuggen i stua?? Hva gjør dere??

Kan jeg bruke den gamle madrassen i senga under den nye eller bør den helt vekk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Det lurer jeg også på. Hjelper deg å dytte tråden opp:)

Skrevet

jeg kjøper nye madrass til vogga som skal brukes i begynnelsen og til sprinkelsengen.. tar ikke sjansen på noe annet.. det er jo fordi at hvis den forrige babyen har gulpet, tisset og sånn og det har kommet bakterier i madrassen så vil neste baby ligge å puste inn de gassene som da er blitt i madrassen. ikke bra.. så jeg kjøper nytt ja.

Skrevet

Ganske sikker på at de har gått bort i fra dette med ny madrass i fht krybbedød.

Jeg tenkte uansett det er greit i fht bakterier og slikt. Kjøper skikkelig madrass til senga, og en billig skumgummi til vogga på stua....

Skrevet

De har ikke gått bort i fra dette med ny madrass i forhold til krybbedød. Ny madrass, ikke for stor dyne, ikke skinn, ingen kosedyr og ingen pute. Og ikke for mye klær på bebis, samt ligge på ryggen. Og gjerne smokk samt sove på foreldrenes rom. Dette i tillegg til ikke røyk osv i svangerskapet.

Ville kjøpt en skumgummimadrass til vogga, den brukes ikke så lenge pga størrelse, og babyen sover godt på ny skumgummi, de er ikke så tunge, trenger derfor ikke så tykke madrasser.

:)

Skrevet

Kan vi ikke bare vaske madrassen da??? Mitt barn skal bare ligge i vuggen om dagen...

Skrevet

Man blir ikke kvitt midd og middavføring ved vask, og disse legger grunnlaget for allergi. Videre blir madrassen bløt ved bruk, som øker faren for kvelning. Men hvorfor skal man ikke ha skinn, jeg trodde det var bra? Mener du brukt skinn, eller skinn generelt?

Skrevet

Vi bruker de gamle har brukt både tisselaken og skinn, så det har ikke kommet noen i madrassene. Har vasket trekkene og luftet madrassene godt. Synes at det blir litt mye hysteri noen ganger.

Skrevet

Vi barn før sov alle på same madrass. Min foreldre kjøpte ikkje nu madrass til oss. Eg meiner at ein kan vaske madrassene. Den eg har frå IKEA kan vaskes i maskin.

Skrevet

SKal ein ha vekk midd er det jo berre å putte den i frysaren eller noko slikt, trur eg........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...