Gå til innhold

hvor lenge kan baby på 4 mnd sitte i vippestol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til h*n blir lei! Sånn gjør iallefall vi med vår. Hun får sitte til hun ikke vil mer. Hun er jo sterk nok i ryggen til det nå,så hs til oss.

Skrevet

tja, de sier jo halvtime i bilstol til hverdags, så du får bruke fornuften ut fra det? :)

Skrevet

En baby på 4mnd, kan da sitte lengre enn en halvtime i bilstol..?

Men dette er er tema hvor vi aldri blir enige, hehe...

Babyen sier ifra når den er sliten.

Men klart, alle små har mye bedre av å få ligge på gulvet, og vippestol bør brukes minst mulig...

Skrevet

En hører ofte at vippestol er fy fy, men fysio hos oss sa at bruk den med fornuft og når det er nødvendig slik at en får gjort ting. Feks tatt seg en dusj, lagd middag... Hun sa at vi ikke skulle bruke den ellers fordi den begrenser babyens bevegelighet (og så klart fordi den gir feilbelastning på kroppen).

Skrevet

Halvtime i bilstol bare?? Ojoj, da burde ungene mine ha d vondt!!! Førstemann var halve norge rundt før han var to mnd.. nummer to har også vert litt rundt om kring, blir en del sitting i bilstolen da ja.. Men vippestol og bilstol kan no ivertfall ikke sammenlignes, min mening..

Minsten sitter til hun blir lei

Skrevet

Enig med anonym 09.58. Tror ikke en baby på 4mnd tar skade av å sitte ei stund i vippestol. Er mer det at de "tar skade" av å miste verdifull tid på gulvet. Mest mulig på gulvet i løpet av dagen! Min baby på 5.5 mnd sitter i vippestol kanskje 3x30 min hver dag. Det er når jeg skal dusje, lage middag, spise middag. Og noen ganger for at jeg skal ta meg 15 min på sofaen!! Men om det er noe spesielt sitter hun der lenger, har ikke noe dårlig samvittighet for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...