Gjest armagedon Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 en koselig dag. Er det familie eller venner som prioriteres? fest kveld? Jeg har alltid vært glad i 17 mai, feiret stort sett sammen med familien da, og før vi fikk barn så ble det ofte noe venne greier på kvelden. Lurer på om jeg skal høre om mamma og pappa vil ha barna på overnatting, så kan jeg og gubben kose oss sammen venner på kvelden(etter leggetid)
Anne-B. Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Koselige ting som skal gjøre, feks bake kake og lage lapskaus.
Anne-B. Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Glemte: Familie når vi er på et av hjemstedene, venner når vi er i Trondheim. Jeg har aldri vært ute på 16. mai, eller noe sånt.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Før vi fikk barn, var 17.mai stress. Da var det så mange vi skulle innom også ble det fest på kvelden. Nå har vi en på 2 år (og en i magen), så nå er det avslappet. Blir til at vi er sammen med familien, går en liten tur og ser på toget (ikke Oslo), også grillings på kvelden.
cherry coke Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Her er 17 mai den mest avslappende dagen i hele året:) Vi pynter oss, går i tog, spiser pølser og is, samler masse familie på altanen (om været tillater det), spiser spekemat og rømmegrøt (evt. griller) og bare nyter dagen. Har ikke tradisjon for å feste 17 mai, blir feil for meg. Liker å våkne frisk og opplagt 18 mai:)
MamiMaribel Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Det er vanligvis veldig koselig, selv om vi steller og lager mat og kaker, osv. De siste årene har vi vært med familie, og før det var det alltid sammen med andre "familieløse" i byen vi studerte. Jeg har - mer eller mindre - lært meg å ikke stresse meg opp selv om det skal pyntes, mat på bordet, osv, for jeg får ikke noe igjen for det. Jeg nekter å stresse og la prestasjonsangsten styre meg (den tok helt overhånd før i tida!), selv om vi får besøk av mamma og pappa. Mamma har nemlig ALT på stell ALLTID, og liker å gi meg en følelse av at her hos oss er det bestandig kaos. Om det skulle være kaos, er det kaos med hjertevarme og masse moro, så da får det bare være om ikke alt er perfekt:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå