Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet for jobben... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært delvis s.m. (50%) i noen uker nå, er så vanvittig plaga med VOND bekkenløsning og kynnere. Jobber i helsevesenet, og står og går stort sett hele dagen på jobb. Har bedt om å få tilrettelagt litt på jobben, men har fått beskjed om at det ikke lar seg gjøre. (Er i tillegg vikar...) Er i uke 30 nå, forresten.

I dag har jeg skikkelig gangvansker, bekkenet har virkelig slått seg vrangt! Så skal til legen i dag, og er redd han kommer til å sm meg 100 % ut sv.skapet.. Er så redd for hva de sier på jobben, vi er jo så lite folk... :( Føler virkelig jeg svikter dem, men det er jo ikke frivillig heller! Fornuften sier jeg ikke skal ha dårlig samvittighet, men.... Ikke lett dette.. Noen som har noen oppmuntrende ord? Sikkert mange som sliter med samme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kanskje ikke si det til noen, men tenk for deg selv, at hvis ingen skulle føde barn her i Norge, kommer sjefen din med flere, til å bli en del av den eldrebølgen som det ikke finnes helsepersonell til å ta seg av om 20-30 år.. hehe.. Vær stolt av at du er gravid. Du gjør en kjempejobb! Engentlig en mye viktigere jobb en den du gjør der du jobber fra 8 til 4...

Skrevet

Jag har personal ansvar själv och hade en ansatt kommet till mig med sjukskrivning pga detta hade jag inte reagert. Det är min uppgave att skaffa nya folk. Är man inte fullt frisk kan man inte utföra jobben 100 % heller! Så enkelt är det ju. Men det är några som är så "dumma" och tänker att detta blir mer arbete för de-dessvärre!

Lätt att säga, men inte gå och ha dåligt samvete! Njut de sista veckorna! varje gång du får dåligtsamvete i tankarna, trekk pusten djupt tre gånger och tänk att du ska sätta fokus på dig! Det är viktigt att du verkligen slappar av när du är hemma, ellers så blir det inte något speciellt hyggelig att gå hemma heller. Lär dig att styra din egen tanke gång :)

Lycka till och njut sommaren! :)

Skrevet

Har selv vært så plaget med bekkenet at jeg måtte ha 100% sykemelding fra uke 20. Hadde 50% fra uke 12. Alle svangerskap er forskjellige, og jeg har ikke vært i stand til å jobbe med det bekkenet mitt. Jeg hadde og dårlig samvittighet men heldigvis tenker jeg ikke så mye på det nå! Prøv å legg fra deg samvittigheten og heller tenk at du kaskje slipper å slite i lang tid etter fødselen fordi du lyttet til kroppen. Vi er bare gravide en kort periode i livet og vi gjør den viktigste jobben som finnes.

Lykke til!

Skrevet

Jeg syns du skal ta det helt med ro, og bare tenke på deg og barnet inni deg! Du er jo ganske langt på vei, så det hadde jo likevel bare vært snakk om uker før du hadde gått ut i permisjon:-) Slapp av og konsentrer deg om å bli bedre!

Skrevet

Har sjøl vært sykemeldt 50% siden 1 mai.går ut i permisjon 1 juni, men kjenner det hadde vært godt å gått ut nu allerede.Jobber som kokk, men jobber bare dag vakter nu. Men kjenner æ blir sliten av det uansett.dessuten e magen sunket så mye allerede og har vært plaga med stikking i ryggen siden helga, blir svimmel.E trøtt å sliten.Men vet dem e i manko på folk på jobben,så det e så vanskelig å si nei. Alle andre inkludert legen, sier at man ikke skal ha dårlig samvittighet, man må tenke på babyen først. Så nu på mandag når æ skal til legen igjen, så blir det nok 100 % på mæ.så skal æ kose mæ med den lille i magen fram til han kommer. Det syns æ du også skal gjøre. trenger å være opplagt til den lille kommet ut.Det e da man skal ha energi.

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg.

Men det er ingen andre som tar vare på oss enn oss selv.

Vi må kjenne etter når kroppen sier stopp.

Jeg har jobbet fullt fram til nå, men skal til legen i morgen og be om delvis sykemelding. Jeg er totalt utslitt for tiden, i tillegg sliter jeg med vondt i ryggen/hoftepartiet (spørs om det kanskje er bekkenet...)

Og det er KRISE på jobb for tiden.

Men nå er jeg nødt til å si stopp. Merker at det allerede er begynt å gå ut over jobben min at jeg er så sliten, det liker jeg ikke heller..

Uff ikke lett dette her.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord, jeg skjønner det er mange som er i samme båt..! Ble som forventa s.m. 100 % i dag ja, og samvittigheten har meldt seg allerede.. Men får bare prøve å kose meg så godt jeg kan hjemme, og vente på nurket som kommer om ca 10 uker! Blir det litt fint vær så går vel dagene fort tenker jeg :)

Masse lykke til videre damer!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...