ostekaka Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 hvor mange ferieuker bruker dere sammen med stebarn, og hvor mange ferieuker bruker far med dem, alle 5?
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Det varierer litt fra år til år hvor mange uker det blir. Har ikke regnet på det før nå, men ser at jeg faktisk bruker 4 av mine 5 ferieuker sammen med stebarna i år. I fjor var det 3, tror jeg. Mannen min bruker store deler av sin ferie sammen med dem han også.
FrøkenKnallkul Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Her bruker vi to av ferieukene sammen med min manns særkullsbarn. I løpet av sommeren
freebird Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Vi har barna halve sommerferien, men ikke i strekk. Først er de en uke hos moren(hjemme), så en uke hos oss(hjemme), så tre uker på ferie med moren og så tre uker på ferie med oss. Vi har en fleksibel ordning og tilpasser hver sommer etter når vi og moren kan ta ferie, heldigvis har det ikke blitt noe krøll rundt dette så langt.
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 7 uker hos oss, og 1 uke hjemme hos moren. Vi har ikke så mye ferie, men hun er 13 år så hun trenger ikke at vi er hjemme på dagtid.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 alle hos meg forløbig. men sikkert litt mer etter vært. men far her har en jobb som tilsier at sommerferie er et stort økonomisk tap, så jeg tror hele sommeren blir hos meg så lenge jeg går på skole. siden det er dumt at han mister penger når jeg alikevel er mer eller mindre hjemme. men han kommer sikkert til og ha han en uke til høsten eller når han tar ferie om han ønsker og det passer (det kan jo selvsakt hende at han bestemmer seg for sommerferie selv om det er dumt for han økonmisk, han får jo tross alt et barn til med kjæresten sin, og da blir sikkert småen med 1 uke neste år om de vil det) men til nå har det ikke vært det og det syns jeg er bra for småen er så liten. men han skal ha han fra fredag til søndag en helg snart hvor jeg skal til sverige med en venninne. det blir KNALL :-) første 2 nettene jeg kan sove lenge samenhengene på 19 måneder :-) :-) :-)
~~DoraDora~~ Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Vi har alltid hatt to uker med henne, men de siste årene har det bare blitt ei uke.
*-* Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Vi deler sommerferien i to mellom oss og mor, barna er fire uker hos oss og tre av de ukene har vi ferie sammen. Det samme gjør mor tror jeg. Dvs si at vi tar tre ferieuker med barna på sommeren, hvis man så legger til litt påske/vinterferie (vi har annet hvert år påske og vinterferie) og litt juleferie så bruker vi nok fire av fem ferieuker med stebarna mine tror jeg. Men vi prøver også å spare opp litt avspasering og lignende, vi iallfall har en ukes ferie alene og kanskje noen langhelger. Mannen min og jeg tar ut ferie samtidig og deler oss ikke, enten vi ferierer sammen med barna eller alene. Når det er sagt så hadde det vært helt fint om vi bare hadde tatt to ukers ferie med stebarna på sommeren også. Hvis både mor og vi hadde gjort det så hadde barna fortsatt fått fire uker ferie med foreldre/familie. Resten av ferien er de uansett hjemme 50% hos oss og mor, på sfo, sommerskole eller med venner. Det er jo sånn vanlige familier har det også, få er bortreist på ferie hele sommeren. Men til nå har det passet å reise bort tre uker sammen med barna, så da har vi gjort det.
ostekaka Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2008 Vi også har stebarna mer i ferier enn hva vi kan ta ut selv. Jeg ser fra svarene at de fleste minst har en ferieuke de ikke tar ut sammen med stebarna. Det er nok det mest praktiske for de fleste.
*-* Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Ja, de færreste barn har foreldre hjemme i to måneder i strekk på sommeren uansett, Det er ikke noe man må etterstrebe for at barn skal ha det bra. Barn med skilte foreldre får uansett vanligvis dobbel sommerferie, atså minst 4-6 uker med ren ferietid med foreldre. Mine stebarn har faktisk sagt flere ganger at de syns det kan bli litt mye i sommerferien, et par år har det gått butt i butt og de har reist og opplevd ting, vært i utlandet og på hytter, sju-åtte uker i strekk. Så vi er enige om at ikke alle kan være med på alle ferier, det er naturlig at vi finner på noe mens de er hos mamma feks. I år blir det ingen utenlandsturer i noen av familiene, men mest i ro hjemme og litt på hytter - det gleder barna seg til og syns er utrolig deilig, hehe.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 det er jo temlig naturlig at stemor og far ønsker litt tid alene sammen også :-) hadde jeg har kjæreste så hadde sikkert jeg med tiden ønsket og ha litt tid med bare han også. det blir jo helt anderledes en men småen der. rett og rimlig at den nye familien også skal få dyrke kjærligheten også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå