Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Bare lurte på hva som var vanlig.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 I første klasse. Glad jeg lærte det da. Har hørt om mange som lærer å lese før skolealder og de kjeder seg jo noe vanvittig på skolen. Kan jo alt fra før.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Eg var fire år, og kjeda meg ikkje på skulen. Men eg gjekk på liten skule og hadde eget opplegg når dei andre terpa på lesetrening
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Enkel staving lærte jeg vel i 4årsalderen, leste skikkelig gjorde jeg vel ikke før jeg begynnte på skolen. Var skoleflink og kjedet meg en del. Nå er jo opplegget litt mer tilrettelagt individuellt, så bekjymrer meg ikke for poden som leser bra allerede nå.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Ikke foer sent i 2. klasse, men jeg trengte ekstraundervisning for aa laere det da (dysleksi light).
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 I første klasse. Kunne lese litt småord og sånt før det, men ikke skikkelig. Ser det er slik hos eldstemann også. Han er 5,5 år og kan stave noen småord, både skrive og lese dem, men han kan ikke lese-lese. regner med han lærer det i løpet av høsten engang når han begynner på skolen :-)
-Lane- Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kunne lese når jeg begynte på skolen. Kjeda meg ikke og var nok litt stolt. Vi var flere som kunne lese. Fikk litt vanskeligere bøker å bryne oss på.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 So bra med eige opplegg for deg då...eg var sjølv 4 år då eg lærde å lese, men eg byrja på privatskule so det var aldri keisamt. Eg elska å lese, men det å flytte til Noreg gjorde at eg miste interessa...skulen her er jo ikkje so god, eigentleg. Men so fekk eg hoppe over ein klasse, og det hjelpte meg heilt til siste semester på vgs...då var eg veldig lei skulen, men eg fullførde. (Det er so sjeldan at eg ser nynorsk her inne at eg måtte berre svare på nynorsk!)
Loglady Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Lærte å lese og skrive da jeg var 3 år. Som fireåring mestret jeg det helt fint. Kjedet meg aldri på skolen, følte at beherskelsen av språk ga store fordeler i alle fag - det var en nøkkel til forståelse.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Kjedet meg heller ikke på skolen, selv om jeg ikke hadde eget opplegg.
Ioren Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Da jeg var 4. Har aldri kjedet meg i norsktimene på skolen selv om jeg kunne å lese fra før av...
OsloMor Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Var 5 og kjedet meg ikke på skolen. Gikk på en ny og veldig god pedagogisk skole, og det var et bra opplegg for alle elevene.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Lærte å lese og skrive da jeg var 4 år, og det var ikke akkurat fantastisk opplegg for oss på skolen. Hver tirsdag var vi 3 stk som satt på et eget rom og spilte spill, lærte løkkeskrift året før de andre da. Dette var kun de første 2 årene, etter det var det ingen oppfølging.
M by M Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 4,5 år. Kunne skrive litt også. Elsket å bli lest for når jeg var liten og da jeg var 2,5 kunne jeg flere av bøkene mine utenat. Mamma tror det var derfor jeg lærte å lese og skrive tidlig.
Jodasåneidaså Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 Stave 2 år, lese 2,5 - 3 år. Kjedet rævva av meg på skolen! Generelt elendig opplegg for skoleflinke der jeg vokste opp. Hadde man f.eks. regnet alle stykkene i boka, fikk man bare kjeft og beskjed om å pusse ut svarene og regne alt på nytt igjen - i klassens tempo. Idioti. Endte med at jeg hatet å gå på skolen, og det gjør jeg i grunnen fremdeles.
Odine! Skrevet 14. mai 2008 #18 Skrevet 14. mai 2008 I første klasse. Jeg ville ikke lære det før, selv om jeg fikk tilbudet, for det var jo på skolen man skulle lære å lese. ;-)
La Perla Skrevet 14. mai 2008 #19 Skrevet 14. mai 2008 Lærte det da jeg var 5 - å lese og skrive - fordi jeg hermet etter broren min som gikk i første klasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå