mammamammamammamor Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 er det mulig å bruke det som prevansjon, er dette sikkert? kan ikke ha hormonelle prevansjonssmiddel, og vill ikke ha flere barn enda
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Ja, det er mulig. De er sikkrere en å ikke bruke noe eller å regne selv. Men ikke så sikkert som annen prev. nei.
Nit@™ Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Ladycomp, pearlycomp og babycomp. Jeg prøvde pearlycomp. Du må regne litt tid før den har kontroll over syklusen din, og den perioden må du måle temp. hver dag. Jeg hadde ikke problemer med den, men i starten ble det mye gule dager ;o) Men det er normalt som sagt. Det er nok et godt alternativ om man ikke kan bruke hormonpreparat, eller vanlig kobberspiral. Mange sier det fort blir en vane å måle temperaturen om morgenen. For meg var det lite praktisk pga småbarn i huset. Man skal jo ikke stå opp før man måler, og med en som hyla kl 5 om morgenen så ble det så som så. Ladycomp er vel den som anbefales om man ikke vil ha barn, babycomp om man planlegger barn. Pearly blir vel egentlig en billigere utgave av de to.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Den er bare sikker om du har helt regelmessige sykluser egentlig. Siden de måler tempen og tempen først stiger etter eggløsning, så må de basere seg på et mønster. Har du ustabile sykluser finner den ikke noe mønster, eller kan bomme, og da er det ikke noe videre trygt;-) Dersom du skal velge et prevensjonsmiddel for bare en stund, så ville jeg heller satset på en som bruker el-tester, enten maskin (pearly?) eller bare brukt el-strips selv som er mye billigere og enkelt. Sistnevnte har jeg selv brukt med hell gjennom 17 sykluser mellom nr 2 og 3. Men som over, så tar det en 2-3-4 sykluser før du finner mønsteret i akkurat din syklus.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 fant denne tråden når jeg lette etter info om lady comp.... hva menes med el-strips? trenger en form for prev for bare noen mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå