Gå til innhold

ja, vi sover i samme seng, alle 3, og han er 20 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi får nok et problem med å legge han på eget rom nå, men what the hell! Vi koser oss, sover søtt alle sammen, og våkner til kos og nuss og klem. Men alle andre rundt oss blir helt forskrekka, og lager store diskusjoner rundt det, det spiller da ikke noen rolle om vi samsover ennå? Vi har nå klart å lage en ny bolle i ovnen også, det er jo bare snakk om å være litt kreativ det;)

Blir så lei av all synsing!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsover her ogsaa. Poden trives ikke i barneseng, og vi synes det er helt greit aa ha ham hos oss. Det er vel ikke noe galt i samsoving, annet enn at det ikke passer alle?

Skrevet

Hvis dette passer for dere, så kan dere jo bare fortsette med det. Men jeg må si at det hadde ikke passet for meg. Hvis jenta vår hadde ligget i vår seng, hadde ingen av oss fått sove.

Skrevet

Her er det litt begge deler. Hun leger seg i sin egen seng, men kommer oppi senga vår på morgenkvisten og sover litt til i armkroken til pappa. Noen ganger sover hun sammn med oss nesten hele natta hvis hun er heeelt umulig (tenner osv)

Men legger dere han i senga deres på kvelden? Da hadde iallefall snuppa her hatt mange kuler i hodet =)

Skrevet

Soennen vaar har alltid vaert en skikkelig pyse, skal han ned fra senga gaar han pent med bena foerst. Naar han sover liker han aa ligge godt inntil veggen, saa det gaar veldig bra aa legge ham der for natta :)

Skrevet

hm...et merkelig spørsmål kanskje..hehe...meen hvordan gjør dere det med sexen??

hvis snuppa her sover inne hos oss, synes jeg det blir helt feil å ha sex mens hun liggert ved siden av..

hun ligger heldigvis bare inne hos oss på morgen kvisten, hvis jeg synes det er for tidlig å stå opp:)

dere gjør det kabskje andre steder da? men må være litt trist å ikke kunne kose seg litt etter sengetid?

kanskje bare jeg som er firkanta;)

Skrevet

Lykke til sier jeg. Har et vennepar som hadde samme romantiske forestilling av å sove i samme seng med avkommet, nå er gutten snart seks år og han nekter plent å sove i egen seng, har ikke gjort det en eneste natt siden han ble født. Snakk om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.

Skrevet

Så lenge det ikke er et problem for dere så er det vel egentlig ikke et problem.......... men hva med når den i magen kommer ut? Skal alle 4 sove i senga da?

Skrevet

Bra det passer for noen, men det passer ikke for oss...

Når han ligger i senga mi, skal han spise... og spise...... og spise.... og spise.......... Så å ta han oppi senga hele natta, vil jo da bli det samme som å gå tilbake til nattamming. Og da sover verken jeg, han eller pappaen særlig bra!

Nå tar jeg han oppi der om morraen, og så spiser han 1-2 ganger da.. Det holder i massevis for meg. Han er 18 mnd, og jeg har ikke lyst å amme han mer enn det.

Skrevet

"Sliter" med det samme med vår 19 mnd. gamle sjarmør. Han sovner i sin egen seng, hender han sover hele natten gjennom der, men som regel våkner han en gang mellom 12-04 og skal over til oss. Syntes det er kjempekos, men vet det er veldig dumt. Nå er snart rommet hans ferdig, da skal han få ny seng og trygge rammer i sitt eget rom, håper det går smertefritt og at han sover natten igjennom i sin egen seng da. Ellers får vi ta noen netter med "avvenning"

Og når det gjelder sex, det er da mer spennende å gjøre det andre steder enn i sengen;)

Skrevet

Vi har en helt ubrukt sprinkelseng stående her! Nikolai på 18 mnd. legger seg i vår seng, og sover der hele natten. Har ingen planer om å flytte han over i egen seng enda, det er så kos! Det er masse fordeler med samsoving:) Ikke hør på negative anonyme som ikke vet hva de snakker om! Går ikke an å uttale seg om samsoving basert på EN erfaring som et vennepar har!!!

Skrevet

Samsoving er kos det,men det funker ikke hos oss lenger, lillesnuppa blir helt vil i dobbelsenga, driver og hopper rundt:) Jeg synes dere skal fortsette med å gjøre det som passer best for dere. Blir folk forskrekket over at dere samsover så er det nok fordi at de er bittelitt misunnelige ;)

Skrevet

Det er sååå kos:) Yngstegutten vår på 15 mnd legger seg i sin egen seng, men får komme over til oss når han våkner. Har nettopp sluttet med nattamming, og det er ikke noe problem lenger. Han tar godt omkring meg og koser med håret mitt:) Det er jo bare så godt. Eldstemann på 4 år fikk og komme i sengen vår når han våknet( det gjør han fortsatt,men det er ikke veldig ofte han gjør det) Har ikke vært noe problem å flytte han på eget rom. Kan ikke skjønne at det er noe problem at de ligger sammen med mamma og pappa så lenge de er små barn, vi har da alle behov for nærhet og trygghet. Nei,kos dere så lenge dere syns det er greit:)

Skrevet

Ikke bry deg om andre. Vi hadde ikke soverom til førstemann, og han sov i vår seng frem til 3,5 års alder. Da var han ferdig. :) Heldigvis flytta vi inn i noe større så ønsket om rom ble oppfylt. Vi hadde ingen problemer i forbindelse med overgang til eget rom.

Skrevet

Vi samsover også, og jeg er også gravid nå! Eneste ulempen er at jenta vår snur seg ganske mye i senga vår, og jeg må passe på at hun ikke sparker meg i magen. Bortsett fra det er det kjempekos å ligge alle i samme seng.

Skrevet

Vi samsover med lusket på snart 15 mnd, og stortrives med det alle sammen:)

Skrevet

Her samsover vi også. Sov sammen eldstejenta og... Men når hun var ca 2 1/2 lagde vi ett flott "jenterom" av rommet hennes, med stor seng og hele pakka... Og når hun fikk se det var hun helt smørrblid og ville sove på det nye rommet i den nye senga som var for store jenter... Så det trenger ikke nødvendigvis bety kaos den dagen han skal flyttes..... Det hender selvfølgelig hun vil sove inne hos oss enda, (snart4)... og det får hun lov til. men det er vel max 1 gang i mnd....

Skrevet

Her er det også samsoving med lillemor på snart året. Og vi kommer nok til å fortsette med det en stund til også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...