Gummianda:) Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Fikk for to mnd siden verdens nydeligste gutt! Får bare ikke endret nicket mitt:) Lille skatten er født med leppespalte, og skal inn til første operasjon 6 august. Jeg er veldig spent, så det hadde vært kjempegreit å få kontakt med andre som er eller har vært i samme situasjon:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Har ikke selv, men har en nevø med leppespalte. Han er nå 8 år, og det vises nesten ingenting på leppa hans :0) Han fikk ikke noe tull med tennene heller, som visstnok enkelte kan få. Han ble operert da han var knapt 3 mnd gammel.
Gummianda:) Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2008 Takk for svar Ja fikk inntrykk av at omtrent alle med spalte slet med tennene...godt at det ikke gjelder alle! Hadde nevøen din mer enn i leppen? Min lille har et lite hakk i kjeven også som jeg er redd vil bidra til store tannproblemer...men det er jo ikke sikkert .
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Nei, han hadde kun spalte i leppen. Og denne gikk halveis opp til nesa, på hans venstre side. Trenger ikke å bli store tannproblemer, og han får jo gratis tannbehandling om det trengs når han vokser til. Eventuell regulering er gratis for spaltebarn. Det går sikkert bra, skal du se. Søsteren min sa at operasjonen var ille, men mest pga narkosen. Men sånn er det vel for alle som opplever at barnet må opereres.. Dere er nok i de beste hender, legene er så flinke til dette.
Gummianda:) Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2008 Kanskje greit å forberede seg på at operasjonsdagen blir litt ekkel Hadde regnet med det... Er nok ikke lett å se lille babyen sløvet av medisiner.. Men det blir greit å få det overstått:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Det er jo der fokuset må være, at det er flott når den er overstått:0) HAr det gått greit med amming for din del? Søsteren min ble nemlig forberedt på at amming trolig ikke kom til å gå, men hun prøvde, og den lille gutten var så flink! I ettertid er det jo ganske imponerende, at det gikk altså!
cherry coke Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Hei,Jeg har ikke spaltebarn, men har sett mange barn på rikshospitalet som har blitt operert for det. Og de foreldrene jeg har snakket med , sier at det går over all forventning. Litt smerter i forbindelse med operasjoner, men barn tåler ganske mye smerte. Traff en 2 år gammel gutt der, som hadde vært gjennom en del operasjoner, og han viste det nesten ikke på. Og han var visst født med et alvorlig tilfelle. Jenta mi har blitt operert 3 ganger (andre årsaker), og det er litt fæøt å se når de blir lagt i narkose, all bandasjen og man føler seg veldig hjelpeløs, men det går bra. Dere får ha lykke til, og kos deg mye med lille gutten din=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå