Zitro Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Nei holder meg unna både ferske bær og jordbærsyltetøy. Jenta mi er 12 uker...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Jeg spiser jordbær, og tulla mi er 10 uker ) Prøvde forsiktig med jordbærsylt først, og hun reagerte ikke. Så prøvde jeg noen ferske, og det gikk også bra. Nå spiser jeg litt når vi har, uten å overdrive da ;o)
Zitro Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Men det er jo pga allergifare hos barnet senere man ikke skal spise jordbær vel? Ikke pga magevondt....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Det mente de før. Har nå kommet frem til at det ikke er noen grunn til å unngå dem pga allergifare )
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Med mindre det er matallergi i familien (som barnet kan ha arvet) er det ikke farlig med verken jordbær eller andre matvarer. Eneste grunnen til å kutte ut bestemte matvarer idag er om barnet reagerer med vondt i magen. Kan for "sikkerhets skyld" henvise til en kilde som er betraktelig sikrere enn meg: (opplysnings-side fra offentlige myndigheter) http://matportalen.no/Emner/ammende "Allergi Fra et allergisynspunkt er det ikke holdepunkter for å anbefale spesielle kostholdsråd til ammende."
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Hahaha må le av meg selv. Har holdt meg unna (ferske) jordbær, men ikke tenkt på jordbærsyltetøy, som jeg stort sett LEVDE av de første ukene (hadde dårlig appetitt og brødskive med jorbærsyltetøy var det som gled ned). Så får vel si at jeg har fått min del av jordbær da ...;-)
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Ja, masse:o)))) Men jeg ammer ikke heller da:o) Måtte svare fordi jeg elsker jordbær:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå