Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 kan noen forklare meg om hvordan dette fungerer.. jeg har gitt beskjed til jobben når jeg ikke kommer osv.... igår fikk jeg tlf fra sjefen om at jeg måtte komme på jobb hver dag.... uansett form... jeg har ikke nerver til å jobbe.. er generelt sliten psykisk og fysisk. jeg jobber med en gutt som er psykisutviklingshemmed og jeg gruer meg til å dra på jobb nå pga jeg vet jeg ikke orker... når han griner og jeg ikke vet hva han griner for så griner jeg og.. jeg orker ikke å være på jobb å grine... off, ble mye syt d her....
fisk-76 med fjerdemann i magen Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hei. Jeg trodde at når du er aktiv sykmeldt, så jobber du når du føler for d. Visst ikke du føler deg bra en dag, så blir du hjemme. Når du er aktiv sykmeld, skal jo ikke du telle med som personal. Du skal bare gå opp på de andre, hvis du skjønner hva jeg mener. Er kanskje bedre å være helt sykmeldt da? Jeg skal trolig over på a.sykmelding selv nå. Jeg har bekkenløsning og jobber på et sykehjem.
Zupermam Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 når du har aktiv sykmelding må du lage en plan med sjefen din så dere er enige om når du kommer på jobb. Du kan ikke bare dukke opp når det passer desverre.
Globox Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Hører ikke til her jeg, men tenkte jeg måtte svare deg likevel. Aktiv sykmelding er en ordning som gir mulighet til å prøve seg i arbeid på tross av sykdom. Det er under forutsetning at arbeidsgiver kan finne andre arbeidsoppgaver til deg i den tiden du er i aktiv sykemelding. Bedre forklart vil det si at du er 100% sykemeldt, og du skal ha andre arbeidsoppgaver enn de du har til vanlig fordi du blir syk av de normale arbeidsoppgavene dine. Du skal heller ikke regnes med ift bemanning men gå "på topp". Det er du selv som skal styre arbeidsdagen din under aktiv sykemelding, og det er du selv som bestemmer hvor mye du orker å være på jobb. Arbeidsgiver og arbeidstaker skal sammen utarbeide en gjensidig forpliktende plan for de ukene du er aktiv sykemeldt som skal sendes til nav. Har man gradert sykemelding må man ha sykemelding hvis man er hjemme fra jobb en dag, har man aktiv sykemeling slipper man det (fordi man er 100% sykemeldt allerede). Det finnes altså klare regler som arbeidsgiver må forholde seg til mens du er under aktiv sykemelding, les mer om det på nav.no (søk i søkefeltet på aktiv sykemelding). Håper dette hjalp noe, her er det bare å stå på krava, evt snakk med legen din og forklar situasjonen eller ringt nav. Lykke til!
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 d har ordnet seg, var hos legen i stad... og nå er jeg 100% sykemeldt i steden.... legen mente d var d beste... så da har jeg ordnet d hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå