Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Ysj, leste svaret ditt på hvorfor man var oppe :-/ Been there, done that. Men, det er veldig lurt.. Du får ligge i ro, og får sikkert intravinøst + kvalmestillende (som du blir sløv av, så du sover mye så tiden går fort). + at du sikker vil få noen vitaminsprøyter i skinka ;-) hehe.. Er litt kjedelig å ligge der, men kanskje du kan få med deg en pc om de har nett der? (jeg hadde ikke det, men lå jo i halvsvime hele tiden). Jeg fikk besøk av lille gutten min da.. Er jo det beste både for deg og babyen. Uansett så bør du snakke med tulla om det så ikke hun blir redd om du plutselig er "borte".
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Uff, ja jeg vet det Men har virkelig ikke lyst så jeg HÅPER jeg har klart å legge på meg litt, om det så bare er noen gram.. Husker med gru når pappa lå på ahus, det er jo et travelt sykehus med for få sengeplasser så han havnet på gangen noen ganger, eller ble liggende på rom med eldre som hadde utlagt tarm som de tømte rett ved siden av pappa osv *usj*.. Redd for hvor lenge jeg eventuelt må bli liggende også, om jeg ikke får være hjemme den 17, at jeg ikke skal få ligge ved siden av sambo om natten og at jeg ikke skal få se snuppa hver morgen (sutrer over ingenting her nå, jeg vet det)... Har tatt postafen så ofte jeg har kunnet de siste to ukene for å klare å få i meg litt hvertfall, og det går jo ned hvertfall to små måltider så lenge jeg har pillene..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2008 Ok, har du prøvd Largactil? Jeg fikk det på sykehuset intravinøst og i pilleform etter at jeg kom hjem. Jeg fikk enerom fordi jeg spydde av lyder, lys, bevegelse, ja - alt egentlig. Det er jo delt inn i avdelinger. Du får helt sikkert permisjon for en tur ut 17. mai, så kjipe er de ikke ;-) Og snuppa kan besøke deg hver dag, om du ligger på enerom er de ikke så strenge på besøkstider heller.. Mannen og lillegutt fikk ihvertfall komme og gå som det passet oss. Men det kan jo hende du kvikner til etter en uke på intravinøst og har fått litt vitaminer. :-) Legen på sykehuset da jeg lå der sa at veldig mange blir skrevet ut raskt og får reise hjem og kommer heller tilbake flere ganger og får sprøyter og evt. mer intravinøst. Masse lykke til ihvertfall. Du får holde oss oppdatert..
~sjiraff~ Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Huff, får håpe for din skyld at du slipper å legges inn. Det er helt pyton. Med snuppa var jeg innlagt i overkant av en uke, fikk ikke lov til å ta imot telefoner eller besøk an andre enn sambo, og han fikk først ringe etter tre dager og besøke meg etter fire dager. Skulle ha total ro.. De første dagene var det i grunn greit, da var jeg så utkjørt at jeg ikke orket noe... men de siste dagene før jeg fikk komme hjem så telte jeg spikerhullene i veggen sikkert 100 ganger om dagen. Men det var verdt det for min del. Hadde gått ned 13 kg på 5 uker og spydde magesyre så det holdt før jeg ble lagt inn. Kastet opp til jeg fikk sonde i nesen og maten direkte i magesekken, da ga det seg med en gang. Lykke til!!
~sjiraff~ Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Forøvrig var både TV og pc medvirkende faktorer til at jeg var kvalm.. Det lønner seg med så ro som du klarer å få med en liten en i hus.. Ikke se på Tv, ikke lese, ikke sitte ved PC.. Eneste jeg klarte i ukene etter sykehuset var å ligge på sofaen og høre på musikk, alt annet gjorde det verre.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Har bare prøvd postafen, legen mente det var det tryggeste å ta? Ja jeg HÅPER jeg slipper jeg også, om jeg ikke har gått ned mer tror jeg nok jeg slipper.. Orker bare ikke være vekke fra sambo og snuppa i tillegg til all denne andre dritten. Pc eller bøker/blader hjelper faktisk meg. Så lenge jeg har noe å fokusere på så går det greit men tv og musikk kan jeg bli værre av ja, mye morro man skal oppleve hehe.. Hvor lenge varte kvalmen for deg sjiraff?
~sjiraff~ Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Postafen var det jeg også fikk av legen, men da hadde det allerede gått så langt at jeg bare lå i senga og ikke orket lyd eller lys... Så jeg begynte for sent. Men fikk noe annet kvalmestillende på sikehuset direkte i intervanøsen og det funka mye bedre. Men jeg tror grunnen til at jeg ble liggende så lenge er at jeg lot det gå for langt før jeg kontaktet lege.. La på meg 5 kg på sykehuset fordi jeg fikk intrevanøst og en liter med sondemat fordelt på noen dager.. sier jo litt om hvor uttørket jeg var :o/ Jeg ble lagt inn da jeg var 12 uker og kvalmen ga seg noen uker etter at jeg kom hjem, men sluttet å kaste opp før jeg dro fra sykehuset. Tror det var helt over da jeg var 16-17 uker på vei. Men nå med nr to begynte jeg med akupunktur med en gang kvalmen kom og dermed så ga det seg på et levbart nivå.. Kastet ikke opp så mye så lenge jeg spiste ofte. HAr du prøvd akupunktur eller annen alternativ medisin? Mange som har god erfaring med homeopat også. Var du like dårlig med snuppa di?
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Uff, har heldigvis ikke vært så ille her.. Er 15+ 2 i dag og det har ikke blitt bedre enda hvertfall. Har time hos akupunktør i midten av juni så får se om det hjelper.. Var ikke dårlig i det hele tatt med Talie, hvertfall ikke på denne måten. Da hadde jeg bare vanlig svangerskapskvalme frem til 14-15 uker
~sjiraff~ Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Ikke vent så lenge med akupunktur. Prøv å få time i morra om nødvendig. Vet ikke hvor du bor, men jeg fikk time i løpet av noen dager da jeg fortalte hvorfor jeg skulle komme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå