Gå til innhold

smittsom hjernehinnebetennelse på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag beskjed om at en elev på skolen der jeg går har fått hjernehinnebetennelse og det er ganske smitsomt, har ikke så veldig lyst til å gå på skolen imorgen, ganske skummelt når sånnt skjær i nærmiljøet, så vet vi enda ikke om flere kan ha blitt smittet, så tenker jeg jo bare på at hvis jeg blir smittet kan datteren min og bli smittet, er nok bare krisetanker, men liker virkelig ikke tanken på å gå på skolen imorgen.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt ærlig holdt meg hjemme et par dager om jeg kunne!

Hjernehinnebetennelse er jo ganske alvorlig for voksne også, men ikke SÅ alvorlig som det er om et barn skulle få det.

Hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg skulle ha smittet snuppa mi med noe sånt :-S

Skrevet

ja jeg synes det er merkelig at vi skal gå på skole selv om det er smittefare, vi blir bedt om å ikke ha nærkontakt osv..

Skrevet

Men er det snakk om en som går i samme klasse da?

Hvis de ikke har nærkontakt med den som er smittet så er det jo ikke smittsomt - nå er vel den som er syk innlagt sykehus - og de aller nærmeste har kanskje fått tilbud om profylaktisk antibiotikabehandling.

Hjernehinnebetennelse har en lei tendens til å dukke opp ved disse tider, samt om høsten.

En del av oss går også rundt med slike bakterier i halsen uten å bli syke - så det skal en del til for at sykdommen slår ut.

Hadde det vært i en barnehageavdeling så synes jeg det nok hadde vært annerledes - der har jo barna mye mer nærkontakt.

Så det går nok bra, helsetjenesten er nok inne i bildet i denne saken og de har sine retningslinjer å forholde seg til.

Men det er en skummel sykdom som kommer brått og da må en ha rask behandling for at det skal gå bra.

Skrevet

Da lillebroren min fikk det for et par-tre år siden så fikk barna i huset under 14 antibiotika + gutta under 14 der han hade vært på besøk. Dette pga det var lettest for at de fikk det, og vi voksne hadde et mye bedre immunforsvar. Dersom du ikke liker tanken på å gå pga datteren din kan bli smitta, så kunne du jo kanskje spurt legen om HUN kunne fått gått på en liten kur. For å være på sikre siden liksom. For som de sier over meg så kommer sykdommen velig kjapt, og du merker FORT hvis du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...