Gå til innhold

mamma'n til William

Newton & Prinsessen på erten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste svaret i andre innlegget og tar det ikke som kritikk, da det ikke er min mening, hehe, er HELT enig, (blir heller kritikk til mannen/svigers).

Jeg har jo søsken og vi har fått alt likt oppigjennom og gjør det fortsatt.

Vi har jo masse bilder fra eldstes 1-årsdag og jeg tenker såå urettferdig for lillemor å se bilder fra hans bursdager og ikke ha hatt det selv. (Selv om hun ikke husker det så kan de jo se på bildene og kortene de fikk ol.)

Jeg har tatt det som en selvfølge at vi skulle gjøre det likt, så jeg ble skikkelig sur da mannen (som burde vært i godt humør etter lønnsforhøyelse i dag) slapp den bomba med at han syntes det var teit og unødvendig med selskap.

Og hvorfor skal han få alt og hun alltid måtte arve?

Hun arver jo allerede en del ting fra han, skal hun aldri ha noe som er eget uten om hårspenner og kjoler? Grrr, blir så sur på han når det kommer til det der. Men .. det er vanlig i hans familie å forskjellsbehandle. F.eks så har eldste vår fått en del ting av svigermor, smågaver, men til dåpen til lillemor hadde bestemoren pakket inn et smykke som mannen min hadde fått til sin dåp som hun hadde funnet da hun ryddet på loftet. (har ikke noe med økonomien å gjøre da hun er god for noen mill.)

Koselig at hun fikk det, men burde ikke det få være en gave fra far til datter?

Mens min mor gav eldste inngravert bestikk, og lillemor fikk helt likt, bare med sitt navn så klart. Min far er glad i friluftsliv og begge barne fikk sovepose (+ medlemskap i boligbyggelag).. Det handler ikke om hva de får, for de trenger ikke få noe i det hele tatt for hva jeg bryr meg, bare det gjelder begge, at det er likt og rettferdig. Om en får bør den andre få og motsatt.

Det er bare 2,5 år aldersforskjell på de også, så de er jo veldig nære i alder. Går ikke an å ta den som hos svigers hvor krona hadde en helt annen verdi med yngste enn med eldste.

Huff, der kom en liten eksplosjon, beklager det, men er skikkelig sur nå og kommer definitivt til å holde selskap. Samme om mannen syntes det er teit eller ikke. Formen har vært god i det siste og ene fadderen og oldemoren har allerede spurt om det er noe de kan hjelpe til med av kakebaking ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...