Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Er blitt mere økonomiske etter at vi fikk barn og tenker mere over hva vi kjøper. Fikk bla 2 kg kyllingfille, kjøtt, grillmat, snitsler, gr.saker, pålegg og en del annet for ca 500 kr;) holder oss til billig merker og der er det jammen en del å spare;) prøver å handle max 1 dag i uka og sparer en del penger der gitt;) Noen andre med gode spare tips her???
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 rema 1000 og prix i dag, men følger godt med på tilbud og handler egentlig litt sånn overalt;)
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 vi har en egen matkonto der vi har 6000 kr i mnd til disp. Vi har også minibankkort til denne kontoen og tar vare på kvitteringene slik at vi kan følge litt med. Dette er kjempelurt for da skjerper en seg litt og mat er jo den største utgiften vi har
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Det va faktisk kjempelurt;) tror jammen meg at jeg skal lufte det for sambo;)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Gjør dette selv også og det kom mer etter vi fikk barn. Vi er to voksne og et barn på 20 mnd + en i magen som gjør mamma ekstra sulten noen ganger. Handler som regel hver lørdag for rundt 800 kr og da har vi middager til en uke fremover. Bruker kanskje 2-300 kr på ekstra utenom, som f.eks. mer melk, brød, ekstra bleier o.l. Er fornøyd når jeg bruker 1000 kr pr uke. Det hender det går med litt mer når det er langhelger og selvsagt i ferier. Vi sverger også til Rema 1000 og hvis det er knalltilbud andre steder på f.eks. karbonadedeig, biff e.l. kjøper vi bare det der. I tillegg blir det ikke til at jeg handler mye ekstra usunt da heller. Har lettere for å putte opp i en sjokolade o.l. når jeg går å småhandler litt annenhver dag. Kjøper kun det godteriet vi skal ha i helgen, og prøver å begrense dette slik at det ikke blir så mye til overs når helgen er slutt.
Mummimamma;-) Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Vi handler også en gang i uken, spaerer både tid og penger på det. Og så fyller vi bensin på søndager, da er den alltid en krone eller mer billigere enn utpå mandagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå