Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Min blir ikke gul. Vasker den etter bruk og henger den opp uten å stryke den. Den skal ikke henge sammen med bunaden, men alene på en henger.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 jeg vet bare at lin skjortene blir gule fort etter stryking, så de skal helst strykes kort tid før den skal brukes. Dessuten bør den ligge i en bomullspose, jeg bruker et gammelt putevar som jeg ruller skjorta inn i. Min er like hvit som da jeg fikk den for 14 år siden =))
Dronningen! Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Legg bunadskjorten din i et putevar eller en egnet pose, du sliter skjorten ved å ha den på kleshenger... Grunnen til at mange får gule skjorter er at de vasker og stryker skjorta før den henges bort. Bunadskjorten skal vaskes etter bruk, legges i putevar og ved bruk skal den tas ut av posen, dynkes i vann og så strykes på egnet temp.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 et annet godt tips er å vaske skjorta, legge den i en plastpose når den er våt, rulle den sammen og legge den i fryseren. Da er det bare å ta den opp, tine og stryke den og skjorta blir topp:-)
Mor&barn Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Det er forskjell på bunadskjorter og. Noen er gulere enn andre. Meg og mamma har samme bunad, mens hennes skjorte er kritt hvit er min mer offwhite/gul!
Dronningen! Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Klumpen... Det er antageligvis fordi din bunadskjorte er nyere enn moren din sin. Mamma sin var også kritthvit mens min var gulhvit. Mne etter noen vask i biotex hvit er min skjorte like hvit. (linskjorte) Så det spørs hvordan man vasker skjorta og hvilket middel man bruker. Skjorta i fryseren var en god ide, da vet man alltid hvor den er:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå