4blir5 Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Lillegutt er 6 1/2 mnd, spiser 2 halve grøtmåltider til dagen. Legger seg kl 19 får pupp i 23 tiden, 3 tiden og igjen i 6 tiden. Noen ganger hopper han over det måltidet i 3 tiden, og derfor lurer jeg på om vi nå kan kutte ut dette. Dere som har avvent deres små, hvordan gjorde dere det? Hvor gamle var de små? tok det lang tid? Håper på mange svar! På forhånd takk!
Bærta å babyn Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 min var.... ehh.. 10 mnd... tok et par netter før det var greit uten puppen. ga han vann eller ikkeno når han ville ha pupp. sover nå fra 19 til 6
skilt Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Hos oss var det helt likt. Han fikk 3 måltider om natta, altså ca kl 23, 03, og 06. Her ble det diskutert fram og tilbake før vi fant ut at det beste var å vente til pappa sin permisjon, for når han våknet på natten var det alltid håpløst for meg å prøve å roe han uten å gi pupp, for han lukta melk, og ble alltid rasende når han ikke fikk. Med det resultat at han fikk til slutt uansett. Jeg nattammet med andre ord ganske lenge. Sambo hadde ikke sin perm før lillemann var 10 mnd. Avvenningen gikk utrolig mye enklere enn vi hadde forventa. Hadde jo belaga oss på ei uke eller tre med nattevåk. Slik gikk det altså ikke. Han våkna som forventa både 23, 3 og 6, første natta med pappaperm. Jeg ble i senga, mens pappa gikk inn for å roe. Det gikk veldi bra, og han sovna lett alle tre gangene. Natt nummer to hoppet han over og våkne kl.23. Natt nummer tre sov han rundt og siden har han gjort det. Ble litt langt, men mitt råd var uansett, legg han på eget rom, og om mulig, få en annen til å gå inn, da lukte han jo ikke melka di =) Lykke til.
4blir5 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2008 Han har sovet på eget rom siden har var noen uker gammel, så det er ikke noe problem. Jeg var av den oppfatning at vi må ta ett måltid om gangen og kutte ut, men mamman til lukas: dere kutta ut alle 3? Når våkna han da om morgenen?
4blir5 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 Spør om flere vil dele sine erfaringer, og dytter samtidig denne litt opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå