Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har dårlig samvittighet hele tiden for ungen min (som jeg elsker).. Synes det er så mye man SKAL og MÅ gjøre med barnet, og for å være ærlig så rekker jeg ikke alt man skal iløpet av dagen. * Trene på å ligge på magen - fikk beskjed om å gjøre dette fire ganger om dagen. Jeg gjør det som regel bare en gang... * Dårlig samvittighet når ungen ligger på teppet og styrer for seg selv - synes det er forferdelig at han skal ligge der alene. Men så er det jo det med at de skal aktivere seg selv da... * Dårlig samvittighet når jeg ikke er ute og triller tur hver dag - går ikke ut med ham når det regner/snør ute... * Glemmer innimellom å gi han tran * Forsøker å synge og rime med han, men får ikke gjort dette hver dag * Dårlig samvittighet fordi han sitter lenger enn 20 min i bilstolen (bor en halvtime unna byen og han blir som regel sittende i stolen når jeg er inne og handler mat.. kanskje han sitter så mye som 2 timer) uff....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 ta det med ro, du er bare typisk førstegangsmor. De som har to, tre elelr fler, vet at ambisjonene synker for hvert barn - og at det går strålende likevel. Og det er jo ikke omsorgssvikt vi snakker om her! Du gjør helt sikkert nok for babyen din, det du nevner er filleting. 'Forresten kan man få inntrykk av at man MÅ både det ene og det andre hvis man henger litt for mye på dib.
kelso Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Du setter nok ambisjonsnivået for høyt, og påfører deg selv unødvendig dårlig samvitghet fordi du føler du ikke strekker til. Men du trenger ikke være perfekt heller. Du gjør ditt beste- og babyen har det bra. Det er det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 HI her.. Takk for svar - synes alle her inne virker som supermammaer og har følt at jeg ikke strekker helt til. Deilig å vite at jeg er "normal"
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har dårlig samvittighet for akkurat de samme tingene.:-) Spesielt det å la han ligge alene på teppet.. men de har jo bare godt av det. Uff, så slemme vi er..;-)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Hehe ja uff.. Sliter med det samme!! Herregud.. Jeg begynte nesten å grine når jeg så at sambo hadde lagt babygymmen innpå rommet til lillegutt, å at han da lå på rommet sitt alene å lekte for seg selv:p Døren var jo åpen.. men jeg fikk såå vondt inni meg når jeg så det.. så løøp bort å tok han opp å sa fortvilet: Han kan jo ikke ligge her alene!!:-( Haha.. Felix tittet bra dumt på meg da ja:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Har du dårlig samvittighet for det der da hvet ikke jeg, da er jeg en UBRUKELIG mor! Tran har ingen av mine fått. Tur i vogn skjer heller ikke hver dag. Minste jenta ligger OFTE alene på gulve å leker. Uff, er vist ubrukelig jeg da.. Jaja.. Men de får ivertfall mat, rene klær og nye bleier HVER dag da:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 høres akkurat ut som meg... synes du er flink jeg
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Når jeg leste punktene dine, tenkte jeg "det gjelder meg, det òg gjelder meg"- ja ALLE punktene dine gjelder faktisk meg og! Hehe.. Ellers er vi supersnille mammaer vi og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå