('(ö, )"hajjo" Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har ikke mulighet til å sende drakten min til rens nå, ikke finnes det renseri i nærheten heller. Finnes det noe måte å rense en drakt på selv?
It's all about me Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Hva slags drakt? Selv kaster jeg masse som det staar at maa renses paa i vaskemaskinen paa et skaansomt program. Rensing er en betegnelse som ofte blir brukt litt for mye, Paa klaer i USA staar det paa annet hvert plagg uansett om det trenger rening eller ikke. Ellers kan du proeve aa bare lufte det godt hvis det ikke er flekker......
Zitro Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Er det flekker så bruk damp på flekkene og forsøk å tørk dem bort... Ellers gjør jeg også ofte som hun over... hiver det i vaskemaskinen på et meget skånsomt program. Har ikke vært borti at noe har blitt ødelagt. Men er drakta av en ullblanding så hadde jeg ikke gjort det.
giggsi Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Hva er den lagd av ? Jeg pleier å hive det i maskinen.Men er det en dyr drakt du er redd for så ville jeg levert den inn til rens.
('(ö, )"hajjo" Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 Det er en slik festdrakt som de selger på sparkjøp. Det står på lappen at den inneholder 82% ull og 18% polyester. Det er flekk på forkle, men redd om jeg bare prøver å vaske det så vil det blir fargeforskjell. Noen som har prøvd å vaske en slik drakt? Har Miele vaskemaskin med godt ullprogram, og om jeg ikke sentrifugerer, men henger den opp eller pakker den inn våt kanskje?
giggsi Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville nok bare vasket forkle da.Hmm....er den dyr? Jeg pleier å veie pris opp mot prisen for rens og så ser jeg hva jeg taper om den blir ødelagt. Men jeg vet de sier at ullvugge er mer skånsomt enn rens.Men ikke vet jeg.
('(ö, )"hajjo" Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2008 Den koster vel ca 2000 nå. Men er mye penge for meg egentlig. Ble litt i tvil her nå om jeg ska ta sjansen.
pøber´n & je Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Elias har den festdrakta. Har hivi den i maskin på 30 grader jeg. Ikke noe problem
giggsi Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Ja,det er dyrt formeg og det. Klarer du ikke å få vekk flekken? Er den svart? Da skal flekken vaskes bort med kaffe.Står det i en bok jeg har som heter: Alt om flekkfjerning.
('(ö, )"hajjo" Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2008 Takk pøber`n og je, da prøver jeg. For de store og små er jo av samme typen. Mente jeg hadde vasket den ene til ene gutten, men var virkelig i tvil da jeg så lappen. Men da kan nok det stemme. Sentrifugerer du? Kjører vanlig ullprogram?
pøber´n & je Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Kjører 40 graders ullprogram. Om du ikke tør det, så kjører du 30 grader, Sentrifugerer litt det programmet mitt iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå