Gå til innhold

Majones med karri + andre tips til koldtbord! Noen? :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det godt til kylling? Har bestilt kirke til dåp i dag, og det er neimen bare 3 uker til! Jeg tenker koldtbord, og vil gjerne ha litt tips til feks dressinger, pynting av fat, ja egentlig alle tips mottas med stoooor takk!

Er majones med karri godt til kylling? Er det bare en dæsj av majones og en dæsj karri? *gruble*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke det med majones, men prøv tapas kjøttbollene på matprat.no. Et annet knalltips er kyllingspyd. Lag spydene på forhånd. Kyllingbiter av filleter tredd på små trespyd. Legg de et døgn i marinade. Ta en stekepanne eller kjele med litt høye kanter. Ha i olje som tåler høy varme så frityrsteker du spydene. Kan fryses og kun varmes i ovnen når den store dagen kommer. Utrolig godt:) Du må også ha foccacia brød:)

Skrevet

karri er godt på kylling, majones også, ost også, potetsalat også. mye som er digg,

reker med majones med hvitløkspulver i er digg!

når du skal pynte fat, så tenk "høyt", altså, pynt sånn at det ser mest murlig høyt ut. mat ser fint ut når det bogner! bruk friske grønsaker og alt hva fantasien kan komme på! det er ikke vanskelig og pynte fint.

ellers er jo eggerøre godt, bruk følte i stedet for vann. stapp oppi ost og aromat, det blir digg, og ta gressløk på toppen.

Skrevet

Tusen takk for tips begge to! Jeg skal sjekke matprat, og de grillspiddene høres knallgode ut!

Skal lage den eggerøra mortilgunnar, helt supert!

Skrevet

om du trenger hjelp så er det bare og rope ut! jeg har laget nok koldtbor i mitt liv og det er ikke lange truen til halden!

Skrevet

ÅÅ, jobber du innen det eller? Synes liksom alltid du har tips da det gjelder mat, skjønner du!:)))

Skrevet

dillstuede poteter er også veldig godt....bedre enn potetsalat synes jeg da og spes til fisk hvis du skal ha det. Jeg bruker også fløte i eggerøre ved spes anledninger. Utrolig mye bedre:)

Skrevet

Ja det er det, hvis du vil kan du finkutte paprika, rødløk og stangselleri som du har i også.

Du kan ha en skål med dressingen i et hjørne (bakerst på fatet) og så bygge opp med kyllingen i en bakke mot kanten til skåla.

Det samme kan du gjøre med eggerøre i skål og røkelax/gravlaks eller spekemat opp mot skåla.

tenk høyde hele veien, juks evt litt og legg en ball/pølse med aluminiumsfolie under. konsentrer pynten i et hjørne eller rundt skåla, tenk stort, del feks to tomater i to og ha en stor kvast med feks bladpersille, det ser fint ut. hel, fin champignon og noe grønt er også lekkert. Et annet fat (det med kylling, feks) kan pyntes med grove ringer med rødløk og en god kvast med bladpersille.

-Et fat kan være med karbiser på ene delen, kylling på den andre og dressingen i hjørnet/midten bak.

-Et annet kan ha lax(røykt/gravet) og feks peppermakrell

-Spekemat: birkebeiner, fenalår og feks mårpølse og en skål eggerøre

- del hardkokte egg i to, en dæsj majo på eggeplommen, en reke eller to og en liten kvist persille

-hjemmelagd potetsalat: kokte poteter i terninger, litt rødløk, cremefresh og litt majo, persilleblad, salt og pepper.

Nå gidder jeg ikke mer, går og legger meg

Hilsen kokken som har lagd haugevis av koltbord....

Skrevet

jeg gjorde det før jeg fikk baby. har jobbet med mye forskjellig innen mat, og er et matvrak. egentlig fortjener jeg og være feit:-)

men jeg kommer gjærne til halden en tur altså, om du trenger hjelp

Skrevet

jeg ser at det kan se ut som om jeg sier at jeg er feit. jeg er ikke feit, men hadde jeg vært det hadde det vært vel fortjent ;-)

Skrevet

En blanding av 50/50 majones og rømme med karri er en favorittdipp her i huset. Bruker den til kylling, raclette, grillet kjøtt etc. Den samme blandingen rømme og majones er også veldig godt med hvitløk, særlig til reker og andre skalldyr.

Skrevet

TUSEN takk for alle tips! Siden er lagt i favoritter :)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...