Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Med eldste hadde vi nærmeste familien og fadderne og feiret både ettårsdagen og toårsdagen, på treårsdagen hadde vi kun familie.. Nå er lillemor ett år om mannen mener det ikke er nødvendig å feire, de som vil får invitere seg selv sier han. Men vi har en del som ikke liker å "trenge" seg på. Bl.a. fordi de vet at jeg er syk og sikkert ikke vil invitere seg selv fordi de er redd det skal være for mye styr for meg. Han sier at det er jo litt spesielt med førstemann og at det blir mer selskaper med det og det er ikke nødvendig å gjøre det med nr. to. Han har vokst opp nesten som enebarn (har en eldre bror som flyttet hjemmefra da han var liten). Mens jeg har flere søsken. Jeg syntes da ikke det blir rettferdig og eldste syntes det var fryktelig rart at han skulle ha bursdagsselskap og ikke lillesøster, for han ville lage krone til henne og hele pakka. Jeg syntes jo det er en hyggelig anledning til å treffe familien og fadderne (venner av oss), da det ikke blir så ofte en kunne ønske nå som vi sitter litt i "tidsklemma". Er det virkelig teit å invitere familie og faddere på f.eks grillfest i anledning ettårsdagen?
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Svaret er ganske enkelt nei. Det er ikke rart å feire bursdagen til jenta deres, selv om hun "bare" er ett år.
cherry coke Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Bare koselig det! Ei god anledning til å samle familien. Har feira både ett og to årsdagen til jenta min med nær familie, faddere og nære venner med barn i samme alder. Helt supert=)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 klart hun skal feires. Hvorfor ikke? Har feiret alle bursdager her i huset, barneselskap også fra første bursdag, men det er nå meg da. Er jo en super ting å gjøre å innvitere til grillfest, kanskje med litt kaker eller is etterpå?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Jeg hadde invitert ihvertfall, mange som føler de ikke vil trenge seg på som du sier. Om du orker og holde selskap, så synes jeg dere skal!)
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Nei. Jeg syns det er "teitere" og IKKE feire den. Første bursdagen og greier! ) Hadde 3 selskap når snuppa ble 1 år vi Blir feiring i anledning minstens 1årsdag også, og resten av årene!
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Hos oss er det helt vanlig å feire alle barnebursdager !! Tm en 1-årsdag som ble vanskelig å feire ble fikset til 1mnd på forskudd. Er jo bra kjekt da. I vår familie er det litt tradisjon med første kake-smaking. Så tar vi bilder med pakkene. Vi ahr nettopp vært invitert i barneselskap til en som fylte 1år. Det føltes litt snålt. Særlig siden pia her ikke var så gammel. Men det var kjekt da!! Småttisene lekte seg på gulvet, og vi mødrene slarvet i vei. Jeg skal absolutt feire 1årsdagen. Hvertfall med et familielag.
F-mor Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Nei det er ikke rart, men blir bare 1 år en gang..Den aller første bursdagen er spesiell;-)Og med barn nr 3 er det like stor stas som nr 1 Her feires alle bursdager:-) Trenger ikke å gjøre så mye ut av det da. Lykke til med jubilanten
FrøkenKnallkul Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Det er mer teit og ikke feire den, spør du meg Spesielt siden dere feiret storebroren sin 1 årsdag. Må bare si at mannen din har en litt spesiell holdning, dersom han mener at slike feiringer kun er forbeholdt førstemann. Det er jo noe spesielt med alle barna Her blir det iallefall full feiring av 1 årsdagen til lillegutt!
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 For min del kunne jeg ikke latt være å innvitere til 1 årsdag. Det er en stor dag som er verdt å feire. Vi har alltid familien på kaffebesøk til barnas bursdager, det er en selvfølge for oss. Folk er forskjellige så dere må finne det som passer for dere. ...Men vil det ikke være litt dumt å ikke ha bilder eller videoklipp fra et selskap når barnet ble 1 år? Spesielt siden førstemann fikk selskap. Jeg er nok litt ekstrem på å likestille barna, men jeg kunne ikke hatt det på samvittigheten min at kun det ene barnet fikk feire 1 årsdagen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Jeg hadde villet feire 1 årsdagen! Ville ikke gjort forskjell på barna på den måten, selvom de ikke skjønner noe av det der og da.. Tenk da på minstemann som ikke får noen bilder fra sin første bursdag, mens største har det.. Så jeg er enig med deg =)
hit og dit Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 hmmmm, me er isåfall kjempteite. Me skal feire 1årsdagen til mallo i hagen, med ballonger, hatter, langbord, kake, geletog, og pølser. Pappaen kan desverre ikkje vera her, men eg har mobilisert heile studentmiljøet. =)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 Nei det syns jeg ikke er teit.Jeg syns det blir urettferdig om hun ikke blir feira også.Man blir bare 1 år en gang og hva skal du si når hun blir eldre og kommer og spør om hvorfor dere ikke feira dagen hennes ,men storebror sin? Jeg syns man skal gjøre sånne ting likt. Jeg er yngst av 3 søsken og mamma var ikke noe flink til og feire mine bursdager og det syns jeg var veldig trist når jeg var yngre. Hvorfor skal førsteman få alt og de som kommer etterpå ikke få det samme ,bare fordi de ikke er førsteman?De er da like mye spesielle.. Ikke kritikk til deg HI :)Jeg har ikke noe sans for den tankegangen....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. mai 2008 #14 Skrevet 13. mai 2008 vi feira begge våre sine 1 års dager!!! Synes det er koselig jeg da... men har ikke sånn typisk barneselskap. Bare gode venner og faddere evnt familie hvis de kan (men de bor så langt unna så det er ikke så ofte det lar seg gjøre)
ifie Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Vi skal feire ettårsdagen! Håper på fint vær så vi kan være ute! Vi skal be familien. Gleder meg til å gjøre stas på gullklumpen!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. mai 2008 Da blir det selskap, enten mannen vil eller ikke.
Gurine Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Synes at 1 års dagen er like viktig som de andre bursdagene oppover jeg da, selv om minsten kanskje ikke forstår så mye enda Men trenger jo ikke å gjøre det så stort hvis man ikke orker, bare noen kaker og familie + evt faddere. Det er nå noe spesielt med den første bursdagen, da skal vel 1 åringen helst bli tatt bilde av med hele hånda oppi bløtkaka og med krem i fjeset
sannamin* Skrevet 13. mai 2008 #18 Skrevet 13. mai 2008 NEI! Her blir det bursdagsfeiring som vanlig med kake og krone:D Hun er bare 6,5mnd enda da:)))
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 her var det stor feiring og det hele med venner, barn og familien, så syns det ikke er noe rart å ha bursdags selskap enda ungen er 1 år.. er jo stas for de oxo da selv om de ikke helt skjønner så mye enda...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 14. mai 2008 Hvor mange pleier det å være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå