Storken1979 Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Nei og nei føler at jeg kjaser og maser om disse to (andre innlegget mitt om dem her inne :-D). Men jag har termin 12. desember (regna viss litt feil når leg kaga nicket kremt). Men puppene min er like som alltid de. Ikke de spor ømme eller større eller noe som helst. Hr ikke vært det noengang i denne gravi. De pleier å bli det når jeg er gravid. Har abortert 2 ganger før, 1 vellykket sv skap. Mitt enkle spørsmål er: de gangene jeg har vært til 1. svangerskapskontroll har alltid legen trykket på brystene mine og sagt noe sånt som "ja de er hovne slik de skal være" eller noe sånt (forskjellige leger). Er det et dårlig tegn/faresignal whatever hvis det ikke har skjedd noe med dem ennå? Hadde helt melketørke etter forrige fødsel, kom ikke en dråpe ut etter 14 dager med amming, og mer så jeg ikke til den produksjonen. Kan de ha skrudd seg av hehe? Nei nei jeg føler meg helt stupid her, men jeg mener dette alvorlig; bør jeg ta en telefon til legen?? Uff ser hvor håpløst fjernt det ser ut når det står skrevet, men er litt bekymret. Har ellers ingen gravi symptomer lenger.
Gurine Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg kan nok ikke hjelpe deg noe særlig med det med puppene. Men mine er også veldig lite ømme nå i forhold til mine to forrige svangerskap. Har hatt nok melk til å amme begge til over året, så regner med at det går greit denne gangen også, selv om jeg mangler litt av de samme symptomene. Men reagerte litt på det du skrev. Har legene virkelig tatt og klemt på puppene dine for å sjekke om de er hovne?? Det har aldri skjedd meg, selv om jeg har to fra før, dette er tredje svangerskap, og jeg har gått til forskjellige leger alle gangene. Hadde rett og slett følt det som er overtramp jeg, om de skulle ha sjekket puppene mine på kontroll, for ærlig talt så trenger de da ikke det for å bekrefte/avkrefte graviditet, de vet da ikke hvordan mine pupper kjennes ut til vanlig heller. Hørtes merkelig ut synes jeg.
FjaseFrøken Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Jeg tenkte akkuratt det samme da jeg leste dette om at legen sjekket puppene...da hadde nok jeg reagert sterkt, det er ikke noe de trenger og de gjorde ikke det på meg i forrige svangerskap... som Gurine sa så aner jo ikke legen hvordan de er til vanlig så han kan ikke si om de er hovne eller ikke osv... Nei gitt, der hadde jeg nok steilet litt brått selv i alle fall...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Tror det var veldig vanlig at brystene ble undersøkt på første svangerskapskontroll for noen år tilbake! Har noen gamle svangerskapsbøker som jeg har arvet (synes de er litt artige, men veldig oldfashion) og der står det flere punkter en gjorde på 1.kontroll og innimellom urinprøve og blodtrykk står altså us av bryster. Så det er nok ikke et overtramp, men noen leger henger kanskje litt igjen i den gamle skole eller synes det er mer nødvendig enn andre leger..Nå er det ikke obligatorisk lengre. En skal jo jevnlig sjekke seg selv for klumper eller andre unormaliteter, men jeg synes at de er jo bare vond, klumpete, hovne og ugjenkjennelig for tiden, så ikke lett å holde kontroll på det området nå i svangerskapet, men jeg kan heller ikke forstå hvordan en lege kan kjenne det som ikke vet hvordan de er til vanlig.. Tror ikke du skal være bekymret pga at puppene ikke har blitt ømme enda. Det er visst vanlig at de blir mindre øm etter hvert svangerskap som går..I mitt første svangerskap hadde jeg så ømme pupper at jeg kunne ikke sove på magen, i mitt andre svangerskap kjente jeg nesten ingenting og nå i mitt tredje svangerskap kjente jeg ingenting før i uke 9, men da ble de ganske vond og det er de fortsatt (uke 12). Lykke til!! Går helt sikkert fint.
Storken1979 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2008 ^^ hmm kan ikke si at jeg følte det som noe overtramp i det hele tatt den gangen, nokså saklig undersøkelse. Skjedde hos både kvinnelig og mannlig lege på 2 forskjellige legekontor i 2 forskjellige byer. Så det tar jeg ikke så tungt. Takk for alle svar, syns nok at det er litt merkelig at det ikke har skjedd noe i den avdelingen ennå. Sleit så fælt når jeg amma datteren min. Prøvde akupunktur, nesespray, the works. Men da konkluderer jeg med at jeg bare venter og ser det an .:-) Takk skal dere ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå