trønderbærta :) Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 skal ha examen 3.juni vi er 11 stk på jobb som skal ha det. skal ta fagbrev så dette er den teoretiske eksamen. vi jobber to skift på jobben (06.00-12.30 og 12.25-18.55) nå har sjefen sakt at vi mest sannsynlig må på jobb etter eksamen og de tre som jobber tidlig skift denne dagen må bytte til seinskift. eksamen er fra 09.00-14.00 og han mener da at vi må på jobb 15.00-18.55!!!!!!!!!!!!!! er dette riktig???!!!?? trodde vi hadde krav på fri med lønn på eksamensdagen! noen som vet om vi har krav på lesedag med lønn??
Gjest irismor Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Du har vel krav på fri men om det er med lønn eller ikke er faktisk opp til arbeidsgiver.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 kan ikke tenke meg at dere har krav på fri med lønn pga eksamen. aldri hørt om. men selv om dere har det så mener jeg at dere burde stille opp, det sier seg selv at det blir trøbletet når 11 stykk har eksamen samme dag. dere er et team på en arbeidsplass, dere er der også for og hjelpe væreandre slik at ting funker. da er det ikke bare og sette seg ned og si at man ikke vil jobbe fordi man hadde eksamen tidligere på dagen. det er dårlig arbeidsmoral syns jeg. hadde mine folk sakt det hadde de fått en preken
trønderbærta :) Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 så vi har ikke krav på det da:( trodde det jeg. jaja får vel bare dra på jobb da...... det er jo snakk om 1 dag der vi blir borte og det har de vist i flere mnd nå. har jo også et mellomskift der det er 10-12 stk. noen av dem kan jo gå skift denne dagen og de kan legg produksjonen opp slik at det blir litt mindre og gjøre på jobb denne dagen. jobber innen fiskeindustri så det burde være mulig. men om det er slik at vi lovmessig IKKE har krav på fri så stiller jeg på jobb. vil jo ikke miste penger heller. mener vi har blitt fortalt at vi har krav på lønn på eksamensdagen med fri jeg, siden det er innen faget vi jobber og at det er til godde for bedriften at vi blir FAGARBEIDERE!!
MaaneMannen Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 ...hør med fagforbundet ditt (hvis du er organisert). Jeg vet at som KS medlem har man rett på to lesedager og fri på eksamensdagen med lønn, hvis eksamen har direkte tilknytning til jobben for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå