Nullenusken Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Da har jeg vært på første utredningstime hos gyn.spes.... Hun tok innvendig ultralyd, diverse hormonprøver/blodprøver osv.... Alt så visst greit ut på den innvendige ultralyden, så får vi vente på svar på prøvene..... Hun regnet med at det var ham ned var noe galt med, så han skal nå levere sædprøve på sykehuset, og så skal vi tilbake 26.juni.... Er så utrolig lei av å ikke være gravid.... Se barnevogner og gravidmager overalt... Føler meg så utrolig mislykket... Var utrolig deilig å høre at det ikke var noe tydelig galt inni der, men da begynner man jo å frykte at det er noe mer alvorlig galt... *sukk* Tenk om han er steril f.eks.... *sukk* Gruer meg til 26.juni jeg...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Krysser fingrene for at dere er friske og raske begge to! HVor lenge har dere prøvd?
¤mamma¤ Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Uff, så kjedelig...Kan dere ikke ta en sånn hjemme test på spermen for å få et litt hurtigere svar?? Masse lykke til!
Nurket11 Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 hvor kjøper man det? Greit å teste for sikkerhetsskyld. Lykke til I juni, krysser fingrene for deg
akicha Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Hei! Kjæresten min fikk henvisning til sædprøve før jeg fikk henvisning til psykolog. Det er visst sånn at det er greit å sjekke det før man begynner med utredning av kvinnen- som er en mye større utredning. Han fikk da time i løpet av kort tid (1-2 uker, husker ikke helt), og når han hadde tatt prøven tok det under en uke før han fikk svaret. Han har dårlig kvalitet, og fikk en tablettkur og lovnader om at han til neste PP er frisk og rask igjen :-) Ville bare skrive det, fordi vi var overrasket over hvor raskt det gikk fra han bestilte time og til han begynte med tabletter. Først fikk vi bare et brev i posten med resultatet (lyste DÅRLIG SPERMIEKVALITET mot oss!), så fikk han time for undersøkelse og da ble vi igjen overrasket over at dette var noe som var så lett å fikse! Om kvaliteten er dårlig TRENGER det ikke bety at det er permanent og direkte henvisning til assistert befruktning.
akicha Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg skjønner at det er fristende å ta slike hjemmetester, men jeg tror ikke jeg ville gjort det. De sier så lite og tenk om den skulle gi dårlig utslag? Jeg ville heller fått henvisning, levert inn en prøve og få den skikkelig analysert. Da får man også raskt hjelp og svar på alle spørsmål man måtte ha. Jeg er VELDIG glad vi ikke tok en slik hjemmetest, fått nedslående resultat og antagelig blitt veldig redd... Da er veien mye lenger før man kommer inn til undersøkelse hos spesialist. Men, som sagt så skjønner jeg at det er fristende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå