Gå til innhold

Eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann...jeg har aldri prøvd å finne ut når jeg har eggløsning,men siden jeg nå skal prøve å bli gravid ønsker jeg nå å høre med dere når det er vanligst å ha selve eggløsningen?

Er det mellom 12-15 dag etter påbegynt syklus?

Venter spent på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som kan svare meg?

Begynner IKM 20 i hver mnd...noen som kan hjelpe meg med når jeg ca har eggløsning?

Skrevet

Det er vel mest vanlig å ha eggløsning 14 dager FØR du får mensen, hvor mange dager etter påbegynt syklus kan vel variere mer. Men hvis du har 28 dagers syklus, så blir el på dag 14. Er sånn jeg har forstått det ihvertfall!! :-)

Skrevet

er d 14 dager før syklus???

nå er jeg skikkelig forvirret...siden jeg får menstrasjon den 20 hver mnd, har ikke jeg da 30 dagers syklus? uff,ikke lett det her:(

Skrevet

En syklus er hvor lenge det går fra første dagen med menstruasjon (friskt blod) til neste gang du venter det igjen. Så hvis du har 28 dagers syklus, og første dagen i sist menstruasjon var 20. april, så hadde du eggløsning mest sannsynlig rundt den 4. mai. Er ikke så lett med dette her, har ikke skjønt så mye selv i det siste. Mitt sterkeste tips er å lære din egen kropp å kjenne via tips på sider som f.eks pernille.info. Og å teste etter eggløsning med billigtester.

Masse lykke til til dere i alle fall!

For en grei eggløsningskalkulator:

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Ovulation____348.aspx

Skrevet

så da har jeg mest sannsynlig eggløsning rundt 4.juni??

hvis jeg har menstrasjon den 20 hver mnd...har jeg da 28 dagers syklus?

Håper noen kan svare,og takk til dere som har svart:)

hilsen ei som vil bli mamma:)

Skrevet

Trenger virkelig å finne ut av dette...

Skrevet

Virker som det vil stemme ja, 4 juni. :)

Håper det klaffer for deg :D

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk,setter så stor pris på hjelp:)

noen har jo sagt at EL fnner sted ca 14 dager etter påbegynt syklus... og noen 14 dager før første dag i syklus...er det rart man blir forvirret ?

men har jeg 28 dagers syklus når jeg får menstrasjon den 20 hver mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...