FrøkenKnallkul Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Vi snakker litt om bryllup, ingen umiddelbare planer, men mer av typen "en gang i fremtiden". Mannen min ønsker så gjerne at jentene hans (har to fra tidligere) skal være brudepiker og sønnen vår brudesvenn. Jentene hans er nå 4 og 12 år, gutten vår snart 1. De to minste ser jeg for meg som søt brudepike og brudesvenn, men 12 åringen - der sier det stopp for min del! Er det ikke uvanlig å ha en 13-14 års gammel jente som brudepike (eller 12 for den saks skyld)?? Jeg ser for meg en maks aldersgrense på 7 år
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Man kan da ikke gjøre forskjell på søstre var min første tanke. Men samtidig har jeg selv opplevd å få vite at jeg var for "gammel" til å være brudepike. Jeg var da 13år og bare glad for å slippe. Kanskje 12-åringen kan få en annen viktig oppgave. Slik at hun ikke føler seg utenfor. Det er tross alt pappaen hennes som skal gifte seg. De fleste jenter liker iallefall flotte kjoler - så kanskje dere kan kle henne opp til den store dagen. Jeg husker at jeg synst de andre jentene som var brudepiker var så flotte - og der gikk jeg i Cubusklærne mine liksom:)
___ Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Hva med å la jenta være den som har ansvaret for ringene, som kommer frem til alteret med dem og står der sammen med dere under sele vielsen. Vi gjorde det med en gutt vi ønsket å gjøre noe ekstra med. Det fungerte veldig bra selv om han var litt yngre.
FrøkenKnallkul Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2008 Dersom det blir aktuelt med brudepike og brudesvenn skal hun selvsagt få en eller flere andre viktige oppgaver Man skal helst ikke gjøre forskjell på søsken, det er jeg enig i, men med så stor aldersforskjell så er det ikke til å unngå i enkelte tilfeller... Vi får se hva vi gjør For min del kunne jeg tenkt meg å la være hele opplegget med brudepike og brudesvenn, og latt dagen være kun vår!
blittmamma07 Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 du bør vel ikke gjøre forskjell på dem. den eldste vil sikkert ikke være brudepike allikeval så da blir det ikke noe problem. jenta mi var 12 når jeg giftet meg og hun hadde nesten like fin kjole for meg. da ble det en super dag for henne også. husk at de i den alderen er ganske så følsomme.
FrøkenKnallkul Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2008 Saken er den at siden jeg ble sammen med pappaen har hun flere ganger snakket om "når vi skal gifte oss og hun skal være brudepike". Men årene går jo og jenta blir større, så er godt mulig hun vil se annerledes på det om et år eller to
Franz Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Hm,synes ikke hun er for gammel til det,jeg vet om ei som giftet seg nå nettopp,der var den eldste brudepiken 17 år (datteren til bruden),de hadde selskapskjoler,sminket og satt opp hår hos frisør,det var stort for de som var brudepiker der....husker ikke alderen på de andre,men hun var ikke den eneste som var "gammel"... Synes ikke du skal stenge ut en iallefall,barn i den alderen er sårbare,de kan gjerne si at de ikke har lyst for at de vet at man helst ikke ønsker det også...
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Ser ikke problemet med at hun er 12-14 år. Det er jo bare flott det, vel?
___ Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 12-17 år synes jeg foresten er en helt grei aldre for en brudepike hvis det er det det står på.
Teltpluggen Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Neida! Det går nok HELT fint! Bare se i Amerika! Der er de voksne der;) Men dersom du ikke føler det blir rett for dere så ser jeg ikke problemet med å la henne gjøre noe annet like viktig. Mine tre yngre brødre skal lese dikt i vårt bryllup:) Da er to av dem 12 og en nesten 10:)
Northernlights Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Hvis den eldste jenta vil, så kan hun bare holde lillesøsteren sin ned kirkegulvet, om det er i kirka dere skal gifte dere. Det er jo kjempekoselig om man inkluderer de barna man har. I USA er det jo vanlig med 4-6 bridesmaids, og de er jo voksne =o)
Northernlights Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 http://www.fashion-era.com/Weddings/1912_old_wedding_photos_titanic.htm Sjekk der ;o) Flere "store" jenter enn små ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå