Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Tulla mi på 4 mnd får grøt nå om dagene etter mm, og det går så det suser...Men det blir alltid klumper i den, og de kommer ut igjen..Noen forslag til å bli kvitt de "klumpene"? Rører å rører, men når jeg smaker på de selv, er det klumper med pulver...
petite fleur Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 I begynnelsen rørte jeg med skje - masse klumper. Nå pisker jeg med gaffel - null klumper ;-)
Marolla Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Hvis du lager grøt på mme, så kan det være lurt å blande mme-pulveret og grøten før du tar i vannet. Lager du på mm, så hadde jeg blandet bare litt og litt mm i om gangen.
happybirthday Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Pass på at det kokte vannet er litt avkjølt, altså ikke for varmt, for det skaper klumper. Det andre er å vispe med gaffel og ta litt og litt pulver i om gangen. Blir ikke klumper da.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Hva skjer hvis babyen spiser klumper da? Her er det av og til enkelte klumper, klarer ikke unngå det. Er det farlig? Har ikke merket noe på avføringen.
velsignet med to Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg fant også ut at når væsken er for kald ble det lettere klumper.
Fru Hyggestund Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Jeg bruker en bitte liten visp og visper godt så blir det ingen klumper. Hipp sine grøter blir det sjelden klumper i uansett hva du visper med.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Jeg syns Nestle sin grøt blir veldig klumpete og har en rar konsistens, så vi byttet til Hipp. Veldig fornøyd med den.
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Bruker nestle...skal prøve å bytte til hipp kanskje hvis den er bedre... Mp man tilvenne henne denne grøten gradvis også, eller kan hun få like mye som hun fikk av nestle?
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 mme + malt + grøtpulver -> I en flaske eller kopp, Lokk over og RIST! Shake alt sammens hardt i kanskje 30 sekunder. NULL klumper :-) Bare pass på at etter at du har ristet litt så kommer det e lufttrykk. Åpne forsiktig, hvis ikke eksploderer det over hele kjøkkenet! haha. Funker veldig bra med avent sine flasker, da de har en god gummi-propp man skrur fast med det "lokket" - med disse trenger man ikke å slippe ut luft.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Enig, Hipp sine grøter blir det skjeldent klumper i! Jeg begynte også å bruke en liten visp når jeg skal blande grøt, og da løste problemet med klumper seg :-) Ps, du trenger ikke ta det gradvis selv om du bytter grøtmerke, gi henne like mye som før.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Prøv forsiktig en dag og se om hu reagerer. Men så ville jeg økt med en gang opp til hvor mye hun ønsker. Tar utgangspunkt i at du er oppe i full porsjon. Lykke til. Husk de grøtene som er til 6 mnd er også trinn 1 og kan fint brukes tidlig hvis hun har spist grøt en stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå