Gå til innhold

Da har jeg født;-) En drømmefødsel.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var gutten her.

Jeg hadde termin 13 mai, men pga komplikasjoner forrige fødsel, og stort barn så skulle jeg settes i gang 2 uker før termin.

Jeg ble lagt inn 29 april, kl.0715. Klokken 0930 fikk jeg første modningspille. 4 timer senere fikk jeg neste modningspille. Og riene tiltok. 4 timer senere forsøkte de å ta vannet, men det gikk ikke. Pga kraftige rier så fikk jeg ikke flere modningspiller, men måtte bare se det an i 4 timer til. Da nye 4 timer hadde gått, så tok de vannet (endelig).

Riene økte i kraft etterhvert som dagen/kvelden gikk.

Klokken 2300 var de så kraftige og hyppige at jeg ble trillet fra et "venterom", til selve fødestuen. Der fikk jeg et nydelig lindrende bad og noe lystgass fordi riene var så vonde.

skulle egentlig forsøke meg uten epidural, men klokken 0200 klarte jeg ikke mer, og en halv time senere var epiduralen satt. Og da hadde jeg hatt så vonde og hyppige rier såpass lenge at jordmora foreslo at vi skulle hvile en time, og så spise litt mat før hun satte i gang dryppet for å opprettholde riene.

klokken 0400 hadde vi hvilt en time, fått mat og drikke og nye krefter. Følte meg som et helt nytt menneske.

Da satte hun i gang drypp, og fikk gang på riene igjen.

Ca klokken 0600 begynnte pressriene, og klokken 0633, 30.04.08 så var gutten ute.

Det var en stor gutt, 4182g, og 52 cm.

Men det var drømmefødsel for meg.

Og allerede savner jeg å være gravid. Jeg kunne godt ha født igjen i morgen jeg.

Det var en fantastisk opplevelse.

Det å bli mor forrige gang var også en fantastisk opplevelse, men fødselen den gang var traumatisk. Men nå er jeg glad for at jeg turde å føde vaginalt igjen, i stedet for KS. jeg er frisk og rask, og fikk reise hjem dagen etter fødselen.

Men jeg vil gjerne gjøre det igjen hehe......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så bra du hadde en fin fødsel:)

gratulerer så mye!!

kos deg med gutten :)

Skrevet

Så godt å lese innlegget ditt... jeg hadde også en traumatisk fødsel sist der det plutselig ble haste keisersnitt som jeg overhodet ikke var forberedt på. Men etter som ting har blitt bearbeidet har keisersnitt likevel virket tryggere på en måte, siden det er bare det jeg kjenner til. Men jeg går for vanlig fødsel - selv om jeg til tider synes det er veldig skremmende å tenke på. Det er jo mange som forteller om fine fødsler - og mange av de som har hatt svært vonde og lange fødsler gjør det jo igjen, så det må da være overkommelig.

Gratulerer så mye forresten :) Kos deg med lille gutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...