Gå til innhold

Når begynne å si "Nei" til baby...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 8 mnd og jeg har i det siste begynt å si "nei.. ikke røre" til henne når hun prøver å ta plantene inne, og i dag da hun faktisk nesten slikket på dobørsten. Jeg sier det med en bestemt litt streng stemme. Hun blir hyper fornærmet og begynner alltid å gråte, men trekker hånda vekk. Jeg begynte å tenke meg om i dag at kanskje dette er fortidlig.??Siden hun gråter sånn? Får sikkert slakt her inne nå,, men jeg er førstegangsmor og lurer bare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vi gjort fra ca den tiden også, min får også furteleppa da men hun hører stort sett etter. Vi prøver å begrense det litt, men det er fort gjort. Små barn trenger grenser de også og å si nei i en bestemt tone(uten å skrike eller være sint) mener jeg er helt greit. Der fikk du min mening, synes du er flink jeg:)

Skrevet

da får vi slakt begge to.. jeg sier nei til emilie jeg oxo. begynte sånn ca da hun var 8 mnd. hun er 9 nå.

vi se rjo tydelig at hun skjønner at hun ikke skal gjøre det når vi sier nei fordi hun stopper med det hun gjør og prøver igjen når vi snur oss eller ser vekk.. hehe

Skrevet

jeg har sagt nei og tatt bort hånda hans et par mnd nå jeg da. han er 8,5mnd. selvfølgelig ikke snakket hardt og sint til han bare sånn neeeei får ikke lov. og ta bort hånda. sånn i det siste har jeg prøvd meg med en litt strengere nei og holder hånda hans fast når han vil gjøre det samme igjen. tror ikke helt han skjønner nei enda. for han bare fortsetter. med et strålende smil;)

Skrevet

jeg også mener der er lurt å begynne mens de er små

blir frustrert av å se foreldre som aldri sier nei før de er rundt 1-1,5 år.. de blir jo helt satt på plass fordi de aldri har hørt nei før..

jeg sier bare "nei" å tar barnet bort fra situasjonen, uten å gjøre noe drama av det. de lærer etterhvert:))

Skrevet

Når lillegutt rører ting han ikke får lov til tar jeg han vekk og gir han noe annet å leke med, eller sier nei med streng stemme. Han bare flirer og blir enda ivrigere. Liten maktkamp i huset vårt nå, som Mamma MÅ vinne....... Han er 8 mnd

Skrevet

jeg sier nei til min på 8mnd, men velger mine kamper med omhu :P er kun de farligste tingene som er "nei", prøver å holde han unna det som er farlig, men enkelte ting kan rett og slett ikke fjernes - men må heller holde baby unna. Jeg har tenkt sånn at jeg starter tidlig med noen "nei" situasjoner så får det heller komme fler og fler mens barnet vokser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...