Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg la inn innlegg tidligere i dag om at lillemor ikke lengere vil ha pupp. Kjennte nå i kveld når hu til vanlig storkoser seg med kveldspupp at jeg ble skikkelig lei meg.. Fullammet i 5 mnd, begynnte med fast føde, og nå snart 3 uker etter ble det plutselig puppenekt! Har fått lurt i henne pupp 1 gang i dag.. Ellers har jeg gitt flaske (har ikke gitt flaske i steden tidligere, for hu har tatt det igjen på kvelden, samt i mellom de faste føde-måltidene) . Hun har gradvis kutta ned på puppen, og nå vil hun ikke en gang ha kveldspupp. Og jeg som trodde jeg ikke tok det så tungt..
mams-til-tre Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Sånn hadde jeg det også, men da melkesprengen var slutt og så at hun hadde det like bra uten den, så sluttet jeg å tenke på det. Nå synes jeg jo det er deilig at pappaen også kan gi henne litt mat:) Jeg fullammet til hun var 5 mnd... Hun sluttet også av seg selv.. Hun hadde ikke tid til å suge på puppen, for det gikk så sakte. Hun er superaktiv:)
velsignet med to Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Gutten min har også hatt sånne puppenekt-perioder etter at vi begynte med fast føde. Jeg har pumpa meg når han ikke har villet ta puppen, for å opprettholde produksjonen, og etter noen dager har han tatt puppen igjen. Så håpet er ikke ute, selv om det kanskje ser sånn ut
Snupi27 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 uff. jeg skjønner hvordan du må ha det.. man ser frem til den dagen de er uavhengig av puppen, men gud så koselig det egentlig er.. Driver og trapper ned nå (hun er 9 mnd) fordi jeg skal jo ut i jobb etterhvert og vil ikke at hun skal være så avhengig av puppen.. for min del hadde det nok kanskje vært lettere om hun nektet litt selv oxo.. men den dagen det er helt slutt her så tror jeg faktisk at jeg kommer til å bli litt lei meg uansett hvor teit det høres ut..
trollmor & trollungene Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Kjenner litt til den følelsen. Gutten min hadde puppenekt et par dager ved 7 mnd alder. Synes det var veldig sårt og felte en del tårer for at det plutselig var slutt. Men etter de to dagene ville han plutselig ha igjen. (Pumpet i mellomtiden fordi han heller ikke ville ha fast føde.) Kanskje det endrer seg igjen så dere kan fortsette med kveldspupen litt til....
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Du kan ikke lure i henne litt pupp når hun sover da? Det funker fint her:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Hvorfor kan dere ikke bare alseptere at babyen ikke vil ha mer pupp? I stedenfor å presse puppen på babyen..
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2008 Det som er oppi det hele her da, er at egentlig er det like greit at hu avslutter selv på denne måten. Jeg har valgt 100% perm, så er jo ikke lenge til jeg skal i jobb igjen eller noe.. Greit å få mer frihet. Men det skjedde jo så plutselig.. Jeg var liksom ikke klar for dette enda.. hehe.. Uff.. rart at det er så sårt som det er altså.. Tok det kanskje litt for gitt da alt har gått knirkefritt. Som sagt så har hu kutta puppen gradvis, så jeg tviler på at hu vil ha den igjen senere (vært snill å latt mamma slippe den værste sprengen!).. Eneste på natta sikkert, og på morningen.. Hadde vært godt om det funker, men mister vel sikkert melka nå. Pumpa mi har akkuratt blitt ødelagt, så det er vel en mening med det hele.
atsjo Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Gutten min har vært så forkjøla de siste dagene og har kunn ammet han litt en gang idag. Blir litt stressa for at han ikke vil lenger, men har nok noe med forkjølelsen å gjøre. Kom på at jeg burde pumpe meg nå ja:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Jeg skjönner deg godt jeg, men tenk heller slik: det er lillemors behov/vilje som er det viktigst. Vil hun ikke ha pupp lenger så klapp deg på skulderen over at du har fullammet henne i 5 mnd og gå over til flaske. Du mister jo ikke jenta di selv om du har henne inntil deg og gir henne flaske, ikke sant!!!!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2008 Neida, det er sant det! Hovedsaken er jo at hu er mett og fornøyd. Det var det jeg tenkte med en gang, og selfølgelig det jeg tenker nå og.. Men ja.. vanskelig å sette ord på det. - trodde som sagt ikke dette var så sårt.. uff, føler meg helt teit her nå.. hehe.. :-/
betty74 Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Har det sånn jeg og...Min er 7 mnd. Akkurat nå sitter jeg og pumper i håp om at det skal være forbigående. Vi får kanskje ikke ta det så personlig, hi hi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå