iznogood Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 for de som trodde at jeg skulle skrive langt og varmt om fek. flaggermuser - beklager å skuffe :-) men nå skal jeg hoppe i klærene og ut og gjøre hagerbeid :-) jeg har fått støpt et par bed oppetter fjellsiden og de kan jo få i seg jord og planter. her skal de hageforskjønnes til langt på natt.
phantomet Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 *jeg ler....mens jeg heier* Du er driftig og flink synes jeg... Kommer du hit og ordner etterpå da eller? Vi har en skrent vi skulle gjort noe koselig med..prøvde å lage stenbedd, men uten særlig hell... Bare en og annen lite tust med bloster på som kommer igjen vært år... De eneste flaggermusene jeg har kjennskap til er de som fungerer som magemuskler her i huset altså....
Maud Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Du er flink du! Nå slipper jo naboene å bekymre seg også, når du faktisk gjør noe i hagen din. Jeg skulle ønske jeg hadde ditt søvnbehov, da hadde sikker jeg også fått gjort en hel del ;-)
iznogood Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2008 Nå har jeg hengt etter tær og fingertupper for å støpe opp noen stakkers bed bak huset så vi kan ha noe pent å se på ut kjøkkenvinduet når vi spiser :-) Det ligger mange års prosjektering bak - og nå er det endelig skjedd :-D Om sneglene må ha vinger for å holde fest på blomstene der. Kommer gjerne til deg og bygger hus og laver steinbed. :-) Her er det mange års erfaring med husbygging (og ikke så mange med fokus på hagen :-) Det viste seg forøvrig at de pene stemorsblomstene jeg hadde pisket kjæreste og barn avsted for å kjøpe i går var blitt noe redusert i løbet av dagen. Minsta hadde plukket de alle sammen, slik at de kunne få kjøre rundt i lekebil. Vanskelig å forklare at planter helst vil være planter og ikke kjøre bil.
iznogood Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 Altså, jeg trenger 10 timer søvn i døgnet. Men hver kveld sier jeg til megselv at i morgen - da skal jeg legge meg tidlig og få sove ut :-)
phantomet Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Så herlig...Hvordan vet du egentlig at ikke blomstene et kort stund synes det var stas å frese rundt i lekebil...? *ler* For to år siden plukket Junior alle tulipanblomstene, mens stilkene fikk stå...du kan tro det så pent ut i det svært forseggjorte bedet som svigerfar hadde anlagt på tomten vår... Vi er ikke så hysteriske på slikt..og med en mindre intelligent, men snill hund, som elsker å grave, er det ingen grunn til å begynne med det nå heller....
iznogood Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg mistenker at blomstene fikk en noe brutal uttynning der de skrellet rundt i svingene :-) Så jeg syntes jo ikke det så ut som de satte pris på opplevelsen. Tulipanbed med bare stilker har jeg også:-) Det får stå som det er mens jeg går rundt og messer over 'stakkes blomsten'. Og så er det til skrekk og advarsel. 3 bikjer som graver har jeg også. 'Neeeiiii...ikke grave!' skriker minsta da. Uten at det hjelper for noe som helst :-)
phantomet Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har sendt deg en liten bikkjeoppdragelses PM... Enjoy!
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 jøss, skal si du er flink og effektiv.. Det er jo veldig flott med steinbed, så resultatet blir nok kjempebra. Blir det stauder? Her har jeg rett og slett brent ut mht hagearbeid etter mitt trille singel stunt i forrige uke:))9
iznogood Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2008 Jeg harr satt ned noe spirea og litt småblomster. Er ikke helt sikker på om jeg har fått til dreneringen som jeg ville ha den - så jeg tenkte å se hva første runde med regnskyld gjør med herligheten :-) Skjønner godt at du er noe feed up av hagearbeid, ja. Du skal bare slenge deg ned i en flukstol og nyte det store verket ditt, du! Så flott det må ha blitt!
Maud Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Du, jeg trodde ikke du skulle skrive om flaggermus. En attraktiv dame som setter i gang med nattlige aktiviteter, det trenger da ikke være verken blomsterbed eller avhandlinger om flaggermus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå